En liten hemmelighet

Categories Min vintage garderobe

 

I dag tenkte jeg å dele en liten hemmelighet med dere, nemlig håroppsatsen som dere ser på bildene nedenfor og hvordan du enkelt kan gjenskape denne hjemme. Med litt øvelse vil dette gå som en lek, det er lettere enn det ser ut. Frisyren kan lages helt uten elektriske hjelpemidler og gir i tillegg en bonus som jeg avslører nederst i posten. Før vi går i gang vil jeg bare nevne at jeg ikke har noen erfaring innen frisørfaget og velger mine metoder deretter.

Her er et tidligere innlegg hvor man kan se en variant av denne frisyren: http://kajakulbraaten.blogg.no/1445288891_hstens_kamuflasje_oot.html

 

På bildet nedenfor ser du det du trenger. Det er selvsagt også en fordel å ha en kam og en god hårbørste.

Det første du gjør er å skille ut håret fra øret og frem mot ansiktet på begge sider.

Lag så en hestehale. Du kan selv bestemme hvor høyt eller lavt “basen” til oppsatsen skal være. Dette vil selvsagt innvirke på det endelige resultatet.

Skill ut litt hår fra hestehalen. Jo mer hår du velger å ta, jo større blir hver enkelte rull. Selv forestrekker jeg å ha små og mange. Antall ruller vil selvsagt variere etter hårets lengde og tekstur.

Form håret ved å rulle det opp langs hårets lengde til du når basen av hestehalen. Dette kan være litt vanskelig til å begynne med, men når du først har mestret denne teknikken trenger du ikke engang å bruke speil. Hvis man har helt rett hår kan det lønne seg å bruke en krølltang for å gi en slags “start rull”/utgangspunkt.

Bruk så spenner for å feste det opprullede håret til hodet. Fortsett til alt håret er oppe. Jeg anbefaler å bruke minst 2 spenner i hver rull, en fra hver side. Plasseringen av rullene er ofte tilfeldig da jeg sjelden følger et mønster.

Her kan du velge om du vil la denne lokken henge eller sette den opp.

 

Når du er fornøyd med oppsatsen sprayer du godt med hårspray. Hvis du ender opp med noen små hårtuster som ikke vil være med i frisyren kan du enten la de være eller feste de med ekstra spenner. Det siste steget er selvsagt valgfritt, men nedenfor ser du et eksempel på hvordan man kan utsmykke oppsatsen. Dette er også et lite knep som kan skjule eventuelle “feil”.

 

Den lille bonusen som jeg nevnte i innledningen ser du på bildet ovenfor. Når man fjerner spennene sitter man igjen med fine spiralformede krøller. Altså en frisyre som er skapt helt uten varme og som kan fungere for seg selv. Takk til dere som kommenterte med ønsker om at jeg skulle gjenskape håroppsatsen!

Håper dette kan være til hjelp for noen av dere som har viktige selskapeligheter på kalenderen eller noen som ønsker å pynte seg litt ekstra i hverdagen.Tag meg gjerne hvis du prøver deg på denne frisyren: @kajakulbraaten

Hva synes dere? Har noen gode tips eller hår- hemmeligheter å dele?

#hårpynt #håroppsats #brudefrisyre #festhår #blomsterihåret #krøller #enkelfrisyre #weddinghair #updo #hairstyle #brunette #hairbyme #curly #creative #formalstyle #classicupdo #flowers #beautiful #pearls

8 kommentarer

8 thoughts on “En liten hemmelighet

  1. Celina Vimme: Takk! Det går helt fint å bruke extensions. Bare fest de i hestehalen og bruk så samme fremgangsmåte. Har forsøkt dette på en venninne før 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *