Min lille portefølje

Categories Kunst og foto

Et hvert kunstprosjekt er for meg en ny milestein i min lille “karriere” som kunstner. Det endelige resultatet er en premiere, en ny begynnelse og en ny kilde til forbedring. Uavhengig av materiale, stil og tid det tar viser det ferdige prosjektet en liten reise. Nedenfor har jeg valgt ut noen tidligere prosjekter som jeg har lyst til å vise dere.

De to maleriene er akryl på lerret. Dette er den malingstypen jeg fortrekker og har arbeidet mest med. Det første maleriet malte jeg som en oppgave når jeg gikk på høyskolen i Oslo og Akershus. Vi fikk som prosjekt å male et portrett med utgangspunkt i Ittens fargekontraster.

Et element som forsterker min interesse for vintage er følelsen av at alle gjenstander bærer med seg en historie. At noe sitter igjen fra den originale eieren. Jeg brukte dette som et utgangspunkt for denne portrett – oppgaven. Maleriets motiv forestiller en scene fra et forlatt hus og en ensom sko. Historien bak kan man bare tenke seg. Et portrett trenger jo ikke nødvendigvis være et ansikt eller hva?

Maleri nummer to er en nyere oppgave gjennomført på UIA. Prosjektet denne gang handlet om fasinasjon. Det er mye som fasinerer meg, men jeg valgte her å arbeide med menneskets evig søken etter ny kunnskap. Som et symbol på dette brukte jeg månen. Fossen symboliserer spredning av viten.

Hvilket av maleriene liker dere best?

Translation: Here is a post where I show some of my older works of art. The first one represents an alternative portrait and the second one is based on elements that fascinate me.

 

#portrait #myart #kajaskunst #painting #colour #creative #acrylic #art #artsblog #kunst #moon #uia #minlilleportefølje

4 kommentarer

4 thoughts on “Min lille portefølje

  1. Hei Kaja! Fantastiske bilder synes jeg, Min favoritt er portrettet av en ensom sko. Stå på videre Kaja!

  2. To flotte bilder. Vanskelig å velge men skoen er min favoritt. Gleder meg til fortsettelsen……….

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *