DIY gullblader på stilk

Categories DIY

For et par måneder siden la jeg ut en post med et av mine mange prosjekter som var basert på brudekroner fra tidligere tider. Etter ønske fra en leser har jeg nå satt sammen en liten post hvor jeg går nærmere inn på fremgangsmåten for denne hårpynten. Hvis noen ikke fikk med seg den forrige posten kan den leses her!


Det jeg har brukt:
Valgfrie perler
Gullfargede blader
Gullfarget metalltråd
Smykkeverktøy
Perlematte (valgfritt)

 
Hvis man ønsker å lage kronen eller kammer vil man trenge litt ekstra utstyr. I den forrige posten laget jeg min egen kam fra bunnen av, men metoden vil fungere like godt på en kjøpt kam. Samme gjelder kronen hvor man for å spare tid kan bruke en innkjøpt hårbøyle som base for pynten.


For å lage “grenene” begynner man med en bit metalltråd på ca. 20 cm. Finn så midten av tråden og lag en liten bøy. Man kan selv velge hvor mange blader man ønsker å ha på hver “gren”, men det blir gjerne finest med en kombinasjon av to eller tre. Nedenfor demonstrer jeg hvordan man lager den med to blader. Tre et blad på tråden til du treffer den lille bøyen du laget tidligere. Hold så fast i bladet og tvinn de to trådene om hverandre. Det er smart å ikke tvinne for langt ned da man gjerne ønsker at bladene skal stå opp av seg selv. Lag så en ny bøy i tråden på motsatt side av bladet. Gjenta samme steg her.


Ønsker man å lage en “gren” med flere blader anbefaler jeg å ha en lengre tråd, fremgangsmåten er den samme. Ved å følge stegene ovenfor ender du opp med en “gren” som på bildet ovenfor. Disse kan brukes for å dekorere både bøyler og kammer som sagt. Man kan faktisk også stikke de rett inn i håroppsatser for litt ekstra glamour.


Håper dette kan være til hjelp for de som ønsket å prøve. Ha en fin dag videre alle sammen!

Short translation: This is a little post where I explain how I made my golden hair decoration, which I posted in an earlier post. Read it here!

#gull #blader #diadem #vintagebryllup #diy #smykke #hår #hårpynt #kam #perler #hårbøyle #silkebånd #metall #howto #craft #pearl #leaf #jewelry #beautiful #crown #hair #accessories #hairaccessories #romantic #bride

7 kommentarer

7 thoughts on “DIY gullblader på stilk

  1. Kaja Jeanette: Tusen takk 🙂 Det er jo faktisk ikke det, men den kan se veldig intrikat og komplisert ut når alt er satt sammen. Ha en fin dag videre <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *