DIY-Blomstrende kvist

Categories DIY


I dag fyller jeg år og hva er da bedre enn å poste en DIY iført matchende antrekk! Det virker som disse “steg for steg”- innleggene mine er ett svært populært emne her på bloggen. Denne gangen har jeg gjort et forsøk på å få en følelse av vår inn i stuen.


Selv om det kan være koselig med varm te, ullsokker og fleeceteppe så er jeg veldig klar for varmere vær. For den oppmerksomme leser har jeg allerede hatt en likende post med samme kvist som i dette innlegget, men da var temaet jul. Denne posten kan dere lese her.

Det du trenger:
Kvist funnet i skogen/kjøpt + valgfritt oppheng av denne
Falske blomster
Saks 
Sytråd
Nål


Første steg er som vanlig å finne frem alt man trenger. Man kan selv velge hvilken typer blomster man måtte ønske på sin kvist. Det kan bli ekstra fint om man tar igjen farger som allerede finnes i rommet. Mine blomster har jeg kjøpt på IKEA, men man kan få tak i liknende flere steder.


Uavhening av hvilken form for blomster man velger, får man best resultat ved å ta av selve blomsten fra stilkene. Dette gjør det også enklere å henge de opp.


Jeg valgte også å bruke noen av bladene for å få inn litt grønt.


Finn frem nål og tråd! Det er en fordel å velge en lys tråd for å unngå at den blir altfor synlig. Stikk nålen igjennom kjernen av blomsten og dra slik at begge endene av tråden peker i samme retning slik som på bildet over. Gjenta på alle blomstene.


Så er det simpelthen bare å knyte tråden med blomsten rundt grenen. Det blir penest om fargene og blomstene plasseres tilfeldig, men jevnt på de ulike kvistene.


Hva synes dere om det ferdige resultatet? Andre som er klare for vår?
 

Short translation: I’m redecorating my little decoration branch, which I’ve had hanging down from my ceiling since before Christmas. This time around I’m decorating it with flowers, giving it a more spring-like look. It looks great with the rest of the room, and brings a bit of springtime happiness into the house.

#diy #stegforsteg #interiør #vår #bursdag #sommer #blomster #falskeblomster #kvist #gren #rosa #gult #spring #flowers #ikea #cosy #pink #beautiful #cute #birthday

9 kommentarer

9 thoughts on “DIY-Blomstrende kvist

  1. Henriette Celin: Tusen takk du 🙂 Tåler ikke tanken på å være et “vinterbarn”, så jeg later som det er vår. I det minste inne 😉 Hihih

  2. Hei Kaja!
    Kvisten minner veldig om våren som er på vei tross nye snø- mengder. Det sies at mars er vår måned, så du er et “vårbarn”. Gratulerer med dagen!
    Klem fra Trine 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *