DIY vintage kasser

Categories DIY

I min leilighet er det svært lite oppbevaringsplass noe som resulterer i en del hodebry. Jeg har vært nødt til å finne smarte løsninger for å holde huset i orden og samtidig spille på den stilen jeg elsker. Denne gangen har jeg skaffet meg noen kasser av tre som jeg har arbeidet med som et lite helgeprosjekt. Selvsagt måtte jeg også benytte anledningen til å lage en liten enkel DIY- som jeg kunne dele med dere. Jeg ønsket at kassene skulle ha et vintage og brukt preg. Som fattig student og i et forsøk på å få den omtalte effekten kom jeg frem til det å male kassene med kaffe. Dette skulle vise seg å gi akkurat den fargen jeg ønsket!

Hva jeg har brukt:
Kasser kjøpt på IKEA (finnes også på div. hobbybutikker)
Instant kaffe med litt vann
Pensler
Kniv
Sandpapir (om ønskelig/nødvendig)


Bruk en skål eller et glass til å blande kaffen i. Man trenger svært lite vann så det er smart å prøve seg litt frem. Hvor mye kaffeblanding man trenger er avhengig av hva man ønsker å male.

HEAVY RAIN?_20160226190549
For å gi kassene et mer eldet utseende brukte jeg en kniv for å ripe og lage merker i overflaten. Man kan også gjøre kantene mindre skarpe.

Her er ett par før og etter – bilder så dere kan se hvor stor fargeforskjell kaffen ga!


Til og med sølet ga en pen effekt som dere kan se på bildet ovenfor.

Her er de ferdige kassene. Hva synes dere om resultatet? Noen som fikk lyst til å prøve?

Short translation: This post is about a little mini project that I did a while ago, where I bought some crates from IKEA and gave them an “old” coat of paint (coffee). To give them that rustic look that fits with the rest of my furniture.

#boks #stegforsteg #kasse #diy #kaffe #male #farge #vintage #tre #rustikk #stain #coffee #coffestain #ikea #old #crate #box

12 kommentarer

12 thoughts on “DIY vintage kasser

  1. Kaja Jeanette: Tusen takk! Ble veldig fornøyd. Greit å finne smarte (og billig løsninger) når man er student 😉

  2. Jeg har de samme kassene i leiligheten min, både de små og de store. Ville ikke kjøpe en svær bokhylle, syntes det var smartere å kjøpe kasser som jeg kan stable oppå/ved siden av hverandre. Jeg har ikke gjort noen ting med mine, men jeg synes det ble enda finere slik du gjorde det!:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *