Påskekos DIY!

Categories DIY


Påske betyr mye forskjellig for ulike mennesker. De fleste av oss nordmenn får vel med en gang tanker om hytteturer, solskinn, lukten av appelsiner og skiturer. Noe annet som jeg forbinder med denne ferien er blomster, egg og pynt. Derfor tenkte jeg det var passende å dele hvordan jeg har dekorert leiligheten med dere. Den flotte buketten som dere ser på noen av bildene er en gave fra min mor. Den er også et bevis på at det går an å pynte til påske uten masse sterke farger, glitter og lim.


Denne gangen er kvisten jeg har hengende over spisebordet pyntet for anledningen. Hvis dere vil se hvordan den så ut til jul i fjor kan dere trykke her.


Fatet som jeg nå bruker til å ha lys på er det samme som jeg hadde adventsstaken på til jul. Fatet reddet jeg fra å bli smeltet om da jeg fant det stående opp i mot en container på en miljøstasjon. Altfor fint til å bli kastet tenkte jeg og tok det med hjem hvor det stadig er i bruk.


God måte å bruke de siste restene av snøen på. Det er ikke bare ute at det begynner å gro, men her inne også. Mitt lille tre som jeg tok inn for vinteren begynner så vidt å bli grønt igjen og har fått besøk av noen små kyllinger.


Hva pleier dere å pynte med til påske?

Short translation: Easter is a time for most Norwegian to hit the mountains and spend a week skiing and relaxing in a warm cabin. Some like to decorate their homes. I’ve chosen a bit more subtle decoration in the form of flowers and a simple few chickens and eggs. How do you spend your time during Easter?

#godpåske #påske #kos #gult #gulterkult #ferie #helligdager #kylling #sol #egg #påskeegg #pynt #interiør #blomster #bukett #snø #vår #spring #easter #eastervacation #egg #eastereggs #happyeaster #flowers #ice #chicken

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Påskekos DIY!

  1. Den buketten var helt nydelig! den kommer hun til å elske :3
    Og så fint pyntet den grenen din er nå 😀
    Ellers veldig fin påskepynt ^^
    Vi pyntet med både kjøpt og hjemmelaget påskepynt. Både fra år tilbake og nytt ;-P

  2. Henriette Celin: Tusen takk 😀 Håper du får en fin påske videre. Har bakt en utrolig god hvit sjokoladekake som jeg tenker å legge ut snart. Så følg med! 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *