Kort og blomsterbukett

Categories Kunst og foto


Nå som jeg har arbeidet med et prosjekt som involverer blomster finnes det ikke noe bedre som å omgi seg med virkelige blomster. Derfra er det mye inspirasjon og hente. Denne posten er ment som en liten oppfølger til min forrige post der jeg introduserte det lille prosjektet som jeg nå holder på med. Denne kan dere lese her!


De kortene som dere ser på bildet ovenfor er de jeg har designet ferdig. Alle tre har hver sin variant av kombinerte blomster som gir et spesielt budskap. Den ene kan man bruke som en gratulasjon til nybakte foreldre, den andre er en kjærlighetserklæring og den tredje kan man gi til en god venn som et tegn på takknemmlighet for vennskapet. Jeg har en liten drøm om å starte opp en nettbutikk i fremtiden slik at jeg kan være i stand til å selge noe av det jeg arbeider med, blant annet disse kortene. Hva synes dere om det?


Varianter med kun en vekst.


Ved kjøp av hvert kort vil man få med en illustrert oversikt over de forskjellige blomstene og deres betydning. Hvert kort er håndlagde og unike. Når man tenker på hvor materiell verden er blitt synes jeg at det å sende et slikt kort til noen man er glad i kan bidra til å vekke følelser og røre mottageren.


Jeg holder for øyeblikket på å lære meg å filme og redigere videoer. En av de første jeg satt sammen har jeg lagt ved nedenfor. Her viser jeg det siste steget av dette prosjektet hvor jeg kombinerer de ulike delene som jeg har laget. Hvordan liker dere slike videoer? Hvis det er noe dere ønsker å se mer av i fremtiden la meg gjerne vite det.

Noen som holder på med noen andre prosjekter?
 

Short translation: Since I’m working on a flower related project, I thought that what better way to find inspiration, than to surround myself with flowers? This is a little update on my flower card project, and how I find my inspiration.

#kort #bukett #vannkanne #kunst #botanikk #blomstenesspråk #illustrasjon #gull #vannmaling #kaffe #blomst #viktoriansk #languageoftheflowers #floriography #cards #homemade #art #vintage #doily #flowers #diy #cute #sweet

5 kommentarer

5 thoughts on “Kort og blomsterbukett

  1. Så flotte kort! Den som er så heldig å få et slikt kort må bare bli rørt!!! Jeg kjøper gjerne hvis jeg får : )
    Languageoftheflowers- filmen er virkelig stemningsfylt!!!

  2. Tak for dine dine film på YouTube. Herligt at kunne se. Endnu et af dine talrige talenter. Filmen fra hytten, vækker minder. Det er et smukt sted I har der. Knus Hanne

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *