Barcode skjørt

Categories Min vintage garderobe


Her kommer en liten post om et spesielt skjørt. Jeg kjøpte faktisk dette plagget på høsten i fjor og har spart det helt til nå. Hovedgrunnen til at jeg valgte dette skjørtet var en idé fra min mamma. Hun plukket det ut fra stativet på UFF Underground og påpekte at mønsteret nederst på skjørtet kan minne om barcode i Oslo. For dere som ikke vet det er barcode de nye byggene som ligger i nærheten av operaen. Denne gruppen bygninger er kjent under mange navn, men barcode er nok mest populært. Grunnen til dette navnevalget var at byggene kan minne om strekene på en strekkode.


Når man har et slikt skjørt ble det vanskelig å unngå fristelsen til å ta bilder i nærheten av disse byggene. Det er litt komisk å se hvor stor kontrast det ble mellom de høye moderne bygningene i stål og betong i mot lille gammeldagse meg. 

Short translation: A few pictures from my stay in Oslo! I bought this skirt a while back, and the motive on it reminded me of the barcode buildings in Oslo, so this was the perfect spot for some photos. For those who don’t know, the barcode buildings are a row of buldings that makes up the Oslo skyline, and they are called barcode because they kinda look like the lines on a barcode!

#barcode #oslo #vintage #sol #secondhand #stil #retro #style #pincurls #fashion #vintagestyle #look #white #black #sun #spring #nofilter

8 kommentarer

8 thoughts on “Barcode skjørt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *