Årets første hyttetur

Categories Min vintage garderobe


I anledning 17.mai gikk turen opp til Oslo for å feire med familien. Selv om jeg ikke tok meg så altfor mange dager fri (er jo midt i eksamensinnspurten) fikk vi til en liten dagstur på hytta. Været var litt av og på, men det var deilig å ha en hel dag ute i det fri. Selvsagt fikk kameraet være med for å fange de vakre omgivelsene. Denne gangen prøvde jeg meg på å lage en liten filmsnutt av opplevelsene våre slik at jeg kunne dele de med dere. Som vanlig ligger den nederst i innlegget. Jeg er veldig nysgjerrig på hva dere synes om slike små klipp, så legg gjerne igjen en kommentar.


Hver høst før vi stenger hytta for vinteren legger vi alltid opp båten på vår side av tjernet. Derfor blir vi alltid nødt til å følge stien fra parkeringsplassen rundt vannet hver vår. Vi sjekker først at alt er i orden med huset og setter så robåten ut på vannet igjen. Som en kjapp lunsj grillet vi oss noen pølser samtidig som vi fikk ryddet litt på tomten.


Som den lille skogsfeen jeg er klarer jeg faktisk ikke å gå forbi store områder med blomster uten å sette meg ned og plukke. Den lille buketten som jeg endte opp med tok vi med oss da vi dro hjem. Den pyntet fint opp på stuebordet på nasjonaldagen. Buketten besto hovedsakelig av hvitveis og en blomst jeg tror kalles bekkeblom.


Selv om det var en del vind denne dagen holdt håret mitt godt på formen. Vanligvis pleier jeg å krølle håret opp og sove med det over natten, men denne gangen lot jeg krøllene sitte i litt lengre enn vanlig. Hvis noen er interessert i hvordan jeg lager de forskjellige frisyrene jeg liker å gå med er det bare å legge igjen en kommentar så kanskje det kommer et innlegg om dette i fremtiden.

Trykk på bildet ovenfor for å spille av filmen. Hva synes dere om bildene?

Short translation: I celebrated the 17th of May (Norway’s National Day) with my family in Oslo. While I was there I took the opportunity to visit our family cabin in the woods! The surrounding forest is so amazing and such a beautiful and peaceful place to be. Hopefully I’ll be able to spend some time here during the summer to relax and enjoy the wonderful, lush Norwegian nature!

#hytte #tur #natur #tjern #hvitveis #blomster #vår #grilling #vintage #look #style #nature #forest #spring #1950sstyle #1950s #pincurls #flowers

6 kommentarer

6 thoughts on “Årets første hyttetur

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *