Prinsesse for en dag!

Categories Hverdag og fest


I dagens blogg post tenkte jeg å dele et par bilder av denne fantastiske kreasjonen. Kjolen er nok fra 50-tallet da den har denne klassiske timeglass-silhuetten og duse fargen. Den originale kjolen har tre lag, men for å få et fyldigere skjørt valgte jeg å bruke et stort sort underskjørt. Har du en favoritt kjole som får deg til å føle deg kongelig?


Det morsomme med gamle kjoler er at innsiden ofte er nesten like fin som utsiden. Denne kjolen er definitivt intet unntak! Vrenger man kjolen kan man se hvordan hele plagget er konstruert for å oppnå akkurat den effekten de var ute etter. Det er lagt inn spiler mellom de ulike panelene for virkelig å gi kjolen riktig fasong.


Når det gjelder sminken jeg har påført, valgte jeg farger som gjenspiller de fra kjolen. Mange toner av rosa med andre ord. Frisyren er inspirert av den populære puddelhårklippen som var svært attraktiv på 50-tallet. Stjerner som Lucille Ball og Betty Grable var blant kvinnene som gikk for en slik stil. Originalt hadde man ganske kort hår som man krøllet ved hjelp av permanent. Legg gjerne igjen en kommentar hvis du har lyst på en egen blogg post hvor jeg beskriver hvordan man oppnår denne sveisen!


Det jeg liker best med denne kjolen er detaljene. Foran på skjørtet er kjolen dekorert med blomster av stoff med en «diamant» festet i midten. “Sløyfen” bak gir også en utrolig fin effekt.


Hva synes dere?

Short translation:I think this dress must be one of the prettiest I have ever owned. Wearing it always makes me feel like an elegant princess! What do you guys think?

#vintage #1950 #ballkjole #prinsesse #perfekt #rosa #blonder #sølv #pinup #krøller #underskjørt #retro #ball #sminke #pink #love #me #vintagestyle #hair #poodlehair #curledhair #blogger #vintageblogger #1950shair #look #50s #1950sstyle #truevintage #petticoat #style

11 kommentarer

11 thoughts on “Prinsesse for en dag!

  1. Så vakkert! du kledde veldig godt kjolen, sminken og frisyren. Og du så ganske kongelig ut også ja 😀
    Elsket bilde 7 av deg og kjolen <3
    Interessant å lese om detaljene ved den og historie bak også (:

  2. Så UTROLIG flotte bilder 🙂 Du minner meg faktisk litt om martha 🙂 hehe.. <3
    Ta gjerne en titt på mitt nye innlegg å kom gjerne med din mening 🙂 Da blir jeg hæppi..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *