DIY høstkvist

Categories DIY


Hvis dere har fulgt med meg en stund har dere sikkert sett kvisten jeg har hengende over spisebordet mitt. I stede for en lysekrone/lampe har jeg valgt denne løsningen slik at jeg kan dekorere den etter de ulike sesongene og høytidene. Jeg legger ved et par linker til hvordan jeg tidligere har pyntet kvisten hvis dere ble nysgjerrige.


DIY – Blomstrende kvist
Julepynt fra skogen
Påskekos DIY!


Siden det offisielt er høst følte jeg at det var på tide å bytte ut min vårlige blomstrende kvist for en som passer denne tiden av året bedre. Noe de fleste forbinder med høsten er jo de fine fargene bladene får, så derfor gikk jeg til innkjøp av noen falske blader. Jeg gikk med tanker om å bruke ekte tørkede blader, men kom frem til at ved å kjøpe falske kunne jeg bruke de igjen til neste år eller til andre ting.


Lyst til å lage lyktene på bildet? Her er fremgangsmåten: Høstfine lanterner


Første steget for å få en “ny” kvist var å fjerne de gamle dekorasjonene. Blomstene og bladene er kun festet med sytråd så det var bare å klippe de ned. Det var litt trist å se kvisten så naken og tom etter dette steget.


Typen blader jeg gikk for kan man få tak i på de fleste hobbybutikker og billigkjeder rundt omkring. For å kunne henge bladene i kvisten brukte jeg igjen en kremfarget sytråd. Man kan bruke fiskesnøre eller likende til dette steget, men tråden blir ikke særlig synlig når bladene kommer opp.


Knut mange knuter for sikkerhetsskyld!


Testing testing!


Jeg brukte en nål for først å feste tråden i bladene. De jeg kjøpte var ganske skjøre så jeg ble tvunget til å være svært forsiktig for å gjennomføre dette. Neste steg er bare å henge opp bladene slik man ønsker.


Jeg forsøkte å fordele både antall og farger utover kvisten.


Ser man ordentlig etter oppdager man detaljene i gull på bladene. Synes bedre i virkeligheten.


Her ser dere den ferdige kvisten!! Hva synes dere?

Short translation: I’m redecorating my little decoration branch, which I’ve had hanging down from my ceiling since before last Christmas. This time around I’m decorating it with leaves, giving it a more autumnal look. What do you guys think?

#diy #stegforsteg #interiør #høst #falskeblader #grønt #oransje #gult #spisebord #dekorasjon #morsomaktivitet #gøy #kvist #gren #cosy #beautiful #autumn #atmosphere #season #leaves #fall #colourchange

4 kommentarer

4 thoughts on “DIY høstkvist

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *