Halloween pynt DIY 2016

Categories DIY


Nå er det tid for Halloween igjen og da skal det pyntes. Som alltid har jeg forsøkt å bruke smarte løsninger for å spare litt penger der det er mulig. Denne gangen er det fire hovedprosjekter som jeg har tenkt ut: Gresskar-girlander, hengende flaggermus, spøkelser og bloddryppende lys.  Alle prosjektene er enkle og raske å få til. Det første prosjektet jeg startet med var å lage spøkelsene. Disse monteres enkelt med en tråd og kan henges der man måtte ønske. Siden jeg allerede har min dekorative kvist over spisebordet passet det fint å feste spøkelsene i denne.


Det første man må gjøre for å lage disse skumle gjenferdene er å samle inn alt man trenger. Det eneste jeg var nødt til å kjøpe for dette prosjektet var isoporkulene. Jeg startet med å stikke den lange nålen gjennom kulen. Her anbefaler jeg å ha en nål som er lengre enn kulens diameter slik at det blir enklere å tre både tråden og nålen igjennom. For å unngå at tråden skulle skli igjennom kulen festet jeg en perle i enden. Neste steg er å klippe ut en sirkel av det hvite stoffet. Denne trenger absolutt ikke være perfekt da neste steg er å klippe den opp i kanten. Dette gir en slitt effekt slik at det ser ut som om spøkelsene har vandret lenge. For å forsterke denne effekten tegnet jeg lett over stoffet med en kullstift.


Tre så tråden som er festet i isoporkulen gjennom midten av stoffsirkelen. Knyt deretter en tråd under hodet til spøkelse for å samle stoffet. Siste steg er å tegne på noen øyne eller et helt ansikt med en tusj. Her kan man søke på nettet for å få det uttrykket man ønsker.


De bloddryppende lyset er nok det jeg ble mest fornøyd med. Her starter man med et kubbelys av selvvalgt farge. Jeg kjøpte et nesten svart lys for at det skulle virke litt mer skummelt, men jeg tror det også ville ha vært stilig med en lysere farge. Plasser kubbelyset på en tallerken dekket med tørkerull. Dette er smart for å unngå at man søler stearin overalt. Tenn så det røde lystet og hold det vannrett over kubbelyset. Så snart flammen smelter stearinen kan man guide dråpene der man ønsker at de skal falle. Jeg anbefaler at man jobber jevnt rundt hele lyset i flere runder for å bygge opp lagene. På bildet nedenfor ser dere hvordan de første dråpene ser ut. De ferdige lysene kommer i min neste post hvor jeg skal fortelle dere om mitt kostyme og Halloween sammenkomst.


De to siste prosjektene er enkle, men krever lengre tid. For å lage gresskarene og flaggermusene begynte jeg å tegne disse digitalt i Photoshop. Som en liten gave til dere har jeg lagt ved bildene av disse nedenfor slik at dere kan hoppe over dette steget. Print ut så mange eksemplarer som du trenger og klipp ut bildene. Lag hull i gresskarene med en hullemaskin og tre i tråd. Så har du en ferdig girlander! På flaggermusene har jeg laget ferdige tapper slik at de for eksempel kan henges på bokhyller eller på bilderammer


Husk å sjekke neste post der jeg viser mitt kostyme og Halloween bakst! Har dere funnet ut hva dere skal kle dere ut som enda?


Short translation: Today I’m sharing a short blog post where I show you some of the Halloween decorations I have been working on.

#halloween #kostyme #gresskar #pynt #flaggermus #prosjekter #høst #skummelt #lys #utkledning #costume #fun #fall #candles #spooky #happyhalloween #halloween #halloweencostume #vintageblogger #blogger #diy #decoration #bat

4 kommentarer

4 thoughts on “Halloween pynt DIY 2016

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *