Snømannkjolen

Categories Min vintage garderobe


Siden det ikke er så altfor lenge til desember ønsker jeg å dele noen bilder av denne søte kjolen med dere. Den har fått navnet sitt etter den tilhørende brosjen som er formet som en snømann. Jeg har hatt denne kjolen i et par år, men har helt glemt å dele bilder av den på bloggen. Kjolens røde farge i kombinasjon med brosjen gir jo sterke assosiasjoner til denne tiden av året. Av denne grunnen har jeg en tendens til å glemme den og henge den lengst bakerst i skapet utenom juletiden. Tar man bort brosjen og kombinerer kjolen med et annet belte kan den jo egentlig brukes til alle de kaldere årstidene. Eller hva synes dere?


Kjolen er fra 50-tallet med en svært klassisk silhuett alla Betty fra Mad Man. Den er egentlig litt for stor spesielt i overdelen, men bruker jeg et bredere belte ser den likevel flatterende ut. Stoffet er et tynt ullstoff som klør ganske mot huden. Det må jeg finne en eller annen løsning på slik at jeg kan bruke kjolen oftere.


Gavene jeg holder på bildene er årets første innkjøpte julegaver. I neste post jeg legger ut kommer jeg med et eksempel og tips på hvordan dere kan lage koselige pakker.


Håper dere får en fin helg!

Short translation: Sharing some pictures of my snowman-dress! Isn’t it cute?

#snømann #gaver #innpakning #jul #glitter #glittersko #brosje #vintage #secondhand #retro #pinup #stil #rødelepper #ootd #blogger #vintageblogger #pincurls #brunette #40s #50s #1940sstyle #1950sstyle #smile #style #truevintage #truevintageootd #friends_of_faces_and_style #vintagestyle #vintagegirl #blackandwhite #besamecosmetics

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *