Alt om desember og julen

Categories Hverdag og fest


Snømannkjolen
De første ukene av min desember i 2016 var preget av stress og innspurt til eksamen, men så snart denne var i boks var jeg superklar for ferie og feiring. De fire første bildene i denne posten var blant de tidligste julerelaterte postene jeg la ut. Klikk gjerne på linken nedenfor bildene hvis dere ikke fikk med dere disse.


Pakk inn fine gaver til jul <3


Mitt favorittantrekk for desember!


Glitrende sminke til julesesongen!


Pepperkakebordkort diy
Bordkortene ble en stor suksess for både store og små. Jeg laget nok eksemplarer slik at jeg kunne bruke de både på julaften og andre dag jul. Dette var en morsom idé som jeg nok kommer til å gjenskape ved andre anledninger.


Juleantrekket i år var ganske enkelt da vi ikke hadde så mange gjester. Kjolen ble kjøpt inn i Italia for mange år siden, men siden den er ganske tøyelig passer den fremdeles. Denne kjolen har jeg gitt navnet Marilyn fordi den minner meg om en kjole Marilyn Monroe hadde på seg i filmen Niagara fra 1953. Til frisyren brukte jeg samme metode som jeg pleier, men jeg børstet krøllene ganske kraftig under for å få denne stilen. Fremgangsmåten har jeg skrevet en blogg post på tidligere: Pin curls.


Juletreet pyntet vi akkurat slik som vi pleier. Slike tradisjoner er jo det som er det fineste ved denne høytiden. På vårt tre henger det alt mulig rart, men alle dekorasjonene og kulene har på en måte sin egen historie. For eksempel har flere av disse gått i arv, mens andre har vært gaver fra venner og kjente.


De to siste bildene for denne gang viser antrekket på andre juledag. Dette er en kjole som min mormor og hennes søster svingte seg rundt i på dansegulvet en gang på 50-tallet. Kjolen passer meg perfekt og det er morsomt å se gjenkjennelsesgleden hver gang jeg har den på. Både øredobbene og hanskene var julegaver som nok kommer til å bli mye brukt.

Dette var en liten oppsummering av min desember. Jeg tok meg en ganske lang ferie fra bloggen, men siden jeg nå har blogget sammenhengende i over ett år føltes det litt merkelig. Uansett er jeg tilbake nå! Som alltid er det bare å legge igjen en kommentar hvis dere ønsker spesifikke innlegg eller har noe koselig å fortelle fra deres egen ferie.

Håper dere alle har hatt en fin jul- og nyttårsfeiring!


Short translation: In this blog post I’ll be sharing some pictures and outfits from December 2016. I took a short leave from the blog, but now I’m back with renewed energy and creativity.  

#vintage #vinter #jul #vinterlook #desember #juletre #retro #rødelepper #snømann #glitter #julekuler #hansker #pepperkake #blogger #vintageblogger #pincurls #style #loveit #vintagestyle #pinup #secondhand #krøller #ootd #brunette #40s #50s #1940sstyle #1950sstyle #makeup

5 kommentarer

5 thoughts on “Alt om desember og julen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *