Lysende paraply i nattemørket

Categories DIY

Lys er noe jeg virkelig har blitt oppmerksom på etter jeg begynte å blogge. Det er kanskje mer riktig å si mangelen på lys. For oss som bor helt her oppe på den nordlige halvkule er dagslys virkelig noe vi ikke akkurat har for mye av. Jeg tenker spesielt på de kaldere årstidene. Selv om jeg har investert i et godt kamera er det ofte vanskelig å ta gode bilder enten det er av ting jeg baker eller mine antrekk. Lysforholdene har så mye å si for om en bildeserie er “verdig” nok til at jeg legger den ut på bloggen.

Så for dette innlegget fikk jeg ideen om å bruke vintermørket til min fordel og samtidig eksperimentere litt med kamera og ulike innstillinger. Her om dagen fikk jeg ideen om å kombinere lyslenken jeg brukte i et av mine kunstprosjekter (Ljansviadukten) og en gjennomsiktig paraply jeg nesten aldri bruker. Jeg viklet ganske enkelt slyngen fra ytterkanten på paraplyen og inn mot midten. Lysslyngen går på batteri, så batteripakken puttet jeg ganske enkelt i lommen på kåpen min. Før vi tok disse bildene ventet jeg faktisk på at det skulle bli mørkt. Helt omvendt fra det jeg pleier å gjøre hvor jeg løper rundt med kamera for å rekke å ta alle bildene jeg trenger til et innlegg før kvelden kommer! Bildene i denne posten er bare et lite utvalg av de som ble tatt. Jeg valgte selvsagt ut de beste for dere.

– Hva synes dere om bildene?

– Noen som fikk lyst til å prøve dette selv?

– Noen andre som er lei av vintermørket og klare for våren?

 

Short translation: As a blogger I have really come to understand the importance of daylight, which is something we most definitely don’t have an abundance of here in Norway. Instead of complaining about the darkness I thought that I could use it to my own advantage. Here is the result!

#vintage #secondhand #retro #pinup #stil #rødelepper #ootd #blogger #smil #vintageblogger #pincurls #brunette #40s #50s #1940sstyle #1950sstyle #smile #style #truevintage #truevintageootd #friends_of_faces_and_style #vintagestyle #vintagegirl #blackandwhite #blogg #vintagehår #vintagegirl #vintagesminke

12 kommentarer

12 thoughts on “Lysende paraply i nattemørket

  1. Dette var utrolig bra! Så flott med bildene: både de i sort-hvitt og de med farger.
    Mona

  2. Stilige bilder, med fine effekter mellom lys og mørke. Tenk om vi kunne vandre slik rundt alle “mann”. Da ble vi synlige for hverandre : D

  3. Trine Eidsvold Larsen: Takk! Synes det ble ganske stilig selv. Hadde ikke lyst til å ta av lysene etter vi var ferdig med å ta bilder 🙁

  4. Henriette Sofie: Tusen takk for koselig kommentar. Med det rette kameraet og de rett innstillingene kan man få til mye kult. Det er også om å gjøre å stå helt stille, hihi. Håper du får en fin kveld videre 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *