St. hans- aften, ny kjole og markblomster

Categories Hverdag og fest

Vi var dessverre ikke så heldige med været denne gangen så bilder av store bål og sommerlige pikniker får vi spare til neste år. Istedenfor gjorde jeg denne gangen et forsøk på å bringe sommeren inn. Første steg i denne planen var å løpe en rask tur ut før regnet kom for å plukke markblomster. Jeg tok med meg en kurv slik at jeg lettere kunne få med meg alle blomstene. Når markblomstene kom i hus måtte jeg finne frem alle de vasene jeg kunne finne. For å få nok brukte jeg også et par lave drikkeglass og noen små flasker. Disse fungerte minst like bra som vasene! Følg med på neste innlegg hvor jeg deler flere bilder og detaljer om kveldens antrekk.

Jeg brettet et par aviser utover gulvet for å lage en liten arbeidsstasjon. Så plasserte jeg ut alt jeg trengte for å lage fine små buketter. Med en saks klippet jeg over stilkene slik at de skulle passe i hver av vasene. Når jeg var fornøyd med størrelsen og fargekombinasjonen fylte jeg opp med vann.

På bildet her ser dere hvordan jeg plasserte blomstene på det festdekkede bordet.

Jeg laget også disse fine vimplene som jeg tredde på en snor. Fremgangsmåten til denne sommerlige girlanderen kommer på bloggen i et fremtidig innlegg.

  • Var noen heldigere med været?
  • Hadde dere en fin feiring?

Short translation: Midsummer and wildflowers.

#vintage #secondhand #gjenbruk #st.hansaften #st.hans #sommer #markblomster #maxidress #vase #krystall #blomster #feiring #kurv #summer #green #wildflowers #flowers

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *