Forlatt leilighet

Categories Min vintage garderobe

Disse bildene har jeg tatt i et forlatt hjem i nabobygget til der vi har vår undervisning. Huset skal snart rives så jeg benyttet meg av muligheten til å ta noen bilder før all historien som sitter i veggene forsvinner. Det er virkelig noe helt spesielt med sånne forlatte steder. Det har på et vis sin egen sjarm. Det sies at det eneste som er permanent i verden er det at ting hele tiden vil forandre seg.

Under støvet, rotet og sprekkene ligger historier om folk som har levd, drømt eller arbeidet her. Hvis man ser ting gjennom slike briller blir steder og omgivelser forandret. Det hadde vært så spennende å kunne få vite mer om de som en gang har bodd her. Hva som eventuelt skjedde med dem og hvorfor denne store leiligheten ble stående uten beboere.

Som dere kanskje kan se på bildene må dette ha vært et ganske stilig hjem. Leiligheten har mange forskjellige rom og går over to plan hvor det øverste er loftsetasjen. Selv om jeg først og fremst blir fascinert av slike steder vekker det også en trist følelse. Huset står igjen som et slags tomt skall av noe som engang var.

  • Hva synes dere om bildene?
  • Har dere vært på et likende sted noen gang?

Short translation: I’ve always had a fascination for old places, especially places that have been abandoned. It’s kind of magical to see how nature just breaks everything apart eventually. Here are some pictures I’ve taken at places that have been left alone for quite some time. To me, these places have a unique charm. What do you guys think?

14 kommentarer

14 thoughts on “Forlatt leilighet

  1. Egentlig veldig fint og spennende å se tilbake på ja om man tenker på hva som har vært der før… flotte bilder <3

  2. spisogspar: Takk! Ja, det var virkelig det. Er jo ofte at det fine ligger i detaljene. Synes dette stemmer her 🙂

  3. Vilde: Tusen takk! Det er det som er så merkelig med slike forlatte steder. De gir fra seg så blandende følelser synes jeg

  4. ååh, så spennende ! Jeg synes alt som er gammelt og forlatt er kjempe spennende, med historene i veggene. Jeg begynte å fantasere bare av disse bildene, haha !

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *