Verdens beste brød!!! (glutenfritt)

Categories Dessert og mat

Dette er en oppskrift jeg har fått av en gammel kollega av mine foreldre. Har du vanskeligheter med å få til glutenfri bakst bør du teste denne.

Dette trenger du:

300 gr grovt glutenfritt mel

300 gr fint glutenfritt mel

2 dl solsikkefrø

2 dl linfrø

2 ss fiberhusk

1 pakke tørrgjær

1 L melk (varmes)

50 gr margarin (smeltes)

Slik gjør du:

Varm melken til den føles lunken mot huden og smelt smøret. Bland alle ingrediensene i en kjøkkenmaskin og miks godt. Til denne oppskriften brukte jeg to brødformer som jeg har kjøpt på en gjenbruksbutikk. Ved å bruke disse fikk jeg en del deig igjen som jeg brukte til å lage et par rundstykker. Lurt triks hvis det samme skjer med deg!

Ha litt smør eller olje i formene før du har i deigen. Sett formene (med deig i) til heving i ca. 20 minutter før du setter de nederst i ovnen på 200 grader i ca. 45 minutter.

Håper det smaker!
 

Short translation: Testing out a new recipe for gluten free bread.

#glutenfri #glutenfritt #grovbrød #brød #glutenfrittbrød #sunt #oppskrift #glutenfrioppskrift #cøliaki #diy #nam #hjemmelaget #matlagning #baking #frø #linfrø #solsikkefrø #fiberhusk

17 kommentarer

17 thoughts on “Verdens beste brød!!! (glutenfritt)

  1. veldigt kjekt å sjå at du er fornøgd med min sjølvkomponerte brød oppskrift.Det er moro å eksprimentere.Lykke til vidare

  2. Hei. Har lyst å prøve oppskriften, men lurer på om noen har prøvd å bytte ut melk med vann?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *