Et lite opprør mot sosiale medier: En kjole, tre antrekk

Categories Min vintage garderobe

Du har sikkert opplevde dette mange ganger? Du vil dele et bilde på sosiale medier, men føler at du ikke har noen fine klær å ha på. Kanskje du bare må kjøpe noe nytt? Samme situasjon kan oppstå hvis du er invitert til et eller annet arrangement. Kvelden før ser du fortvilet gjennom klesskapet etter noe du ikke har brukt på en stund. Høres dette kjent ut? Jeg må innrømme at jeg selv har følt på dette presset. Dette er jo veldig dumt fordi det er nettopp slike tanker jeg ønsker å motarbeide. Et middel for å hjelpe meg å bryte ned slike ting er blant annet denne bloggen og min konto på Instagram. Jeg har et ønske om å slå igjennom og bevise at man ikke nødvendigvis må være helt A4 og at man ikke konstant trenger å føle at man må kjøpe noe nytt osv. Det er slike verdier jeg selv verdsetter og ønsker å formidle til andre. I denne ånden har jeg laget dette innlegget hvor jeg gir dere tips til hvordan ulik styling kan skape helt forskjellige antrekk. De fleste av oss har jo allerede et godt utvalg av klær og tilbehør, men kanskje vi burde være litt mer kreative og flinke til å kombinere ting på nye måter?

Kjolen som danner “basen” for disse ulike stilene er en vintage-kjole i ull, foret med et silkeaktig stoff. Fargene går fra sort til en oransje tone som likner fargen rust ofte har. Jeg bestemte meg på forhånd at jeg skulle gjøre et forsøk på å sette sammen tre forskjellige antrekk for å kunne illustrere mitt poeng.

I første omgang fant jeg frem sort tilbehør og sko. Vesken og hatten i denne looken er blant mine favoritter i hver sin kategori. Ved å velge svart fikk jeg muligheten til å ta opp denne fargen fra kjolen. Dette passer jo perfekt og er kanskje det første man plukker frem. Det er nok også det tryggeste valget når det kommer til stylingen.

Vesken har jeg tidligere skrevet et innlegg om for dere som ble nysgjerrige (link nedenfor!!)

“Ny” vintage veske!

For antrekk nummer to valgte jeg brunt tilbehør. Her blir rustfargen på kjolen mer fremtredende siden alt fra veske til sko går i ulike bruntoner. Ved å gå bort fra bare svart blir antrekket kanskje litt mer hverdagslig.

Siste kombinasjon ut er kanskje den mest spennende. Her forsøkte jeg meg med marineblått og gråtoner i tilbehøret. Først og fremst av den enkle grunn at jeg verken har belte eller sko i fargen blå. Derfor ble det et grått belte hentet fra en rød 50-tallskjole, grå sko, en blå veske 60-tallet og en blå hatt 40-tallet . En morsom kombinasjon av både farger og tiår synes jeg!

– Hvilket av disse tre antrekkene er deres favoritt?

– Har dere selv følt på dette presset som jeg har beskrevet?

 

Short translation: Having a little rant about feeling pressure to always wear something new when taking and sharing photos on different social media. I guess I’m not the only one feeling this way. Inspired by these thoughts I wanted to show you guys how you can create new looks just by changing the accessories. By doing this I wish to prove that you don’t have to feel pressured to always buy something new and that you can challenge yourself to be creative and combine what you already have in order to create new looks.  Which combination in this post is your favourite?  

#vintage #retro #gjenbruk #tilbehør #ull #garderobe #nyekombinasjoner #secondhand #antrekk #norge #stil #krøller #rødelepper #rødleppestift #meg #kjole #vintagestyle #pinup #blogger #vintageblogger #brunette #40s #50s #1940sstyle #1950sstyle #makeup #pincurls #smile #style #truevintage

6 kommentarer

6 thoughts on “Et lite opprør mot sosiale medier: En kjole, tre antrekk

  1. spisogspar: For en koselig kommentar. Tusen takk! Kjolen er også god og varm så den blir fin å ha til vinteren. God helg til deg også! <3

  2. Du er alltid så lekker og gjennomført, jeg synes det er kjempe fint å se alle bildene du legger ut. Kjolen er jo nydelig, jeg klarer ikke å velge favoritt.

  3. Karianne Warren: Tusen takk! Blir så glad for å høre at folk setter pris på alt det arbeidet jeg faktisk legger i denne bloggen <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *