Desember 2017 i bilder

Categories Hverdag og fest

God ettermiddag søte lesere! Håper dere har hatt en fantastisk jul og et flott nyttår. Som dere sikkert har merket har jeg tatt meg en liten pause fra sosiale medier over ferien. Jeg har forsøkt å finne litt ny inspirasjon og ideer til hvordan jeg kan forbedre meg på disse plattformene. Kanskje kan man ansett dette som et lite nyttårsforsett. Istedenfor å dele juleopplevelsene opp i mange forskjellige innlegg tenkte jeg at jeg likeså godt kunne velge ut noen bilder og fortelle litt om hver av disse. Min desember ble litt annerledes enn vanlig. I flere år nå har vi vært så heldige å få tidlig fri fra universitetet slik at vi kunne nyte nedtellingen til julaften fult ut. Dette er også grunnen til at jeg har hatt muligheten til å lage masse fine blogg-innlegg med jul som tema. Siden vi i fjor hadde siste innlevering den 20. desember måtte jeg dessverre skifte litt på prioriteringene mine. Forhåpentligvis kan jeg nå komme sterke tilbake.

Første bildet som jeg vil vise dere er også første gangen jeg pyntet til jul. Som en liten tradisjon har jeg ofte invitert klassen til juleavslutning hjemme hos meg. Dette blir alltid en veldig koselig sammenkomst med julemusikk og god mat. I år valgte jeg å legge litt ekstra innsats i bordpynten. På veien hjem fra skolen klippet jeg ned noen furugrener med kongler på og tok de med i vesken. Disse la jeg så utover bordet i en vifteform ut fra midten. Deretter snurret jeg en lyslenke rundt og innimellom grenene. Siste steg var å legge ut noen skinnende røde julekuler. Vanskeligere trenger det faktisk ikke å være.

På dette bildet har jeg gjort klart til julegave innpakning. Hvert år pleier jeg å skifte tema på hvordan pakkene mine skal se ut. Likevel har de naturlig nok et tradisjonelt preg.

Slik ble de i år!

Søndag 17. desember var vi på hytta for å hente årets juletre. Dette har blitt en fin liten tradisjon i vår familie. I de tidligere årene har det vært svært mildt, men i år fikk vi -15 og is på tjernet. Selv om det var litt kaldt ble julefølelsen definitivt forsterket av det vakre snølandskapet. Det var også mye enklere å kunne dra treet over isen fremfor å bære det rundt hele vannet.

Fint vær fikk vi også!

Det første jeg gjorde når jeg endelig hadde levert den siste eksamenen var å bake pepperkaker. I forfjor brukte jeg store deler av desember på å lage en liten pepperkakelandsby, men i fjor måtte nøye meg med en mer enkel bakst.

Likevel fikk jeg tid til å lage en liten girlander av pepperkakekoner. Var ikke dette en morsom ide?

Som vanlig ble det svært mange pakker under treet. Gamlenissen sitter alltid og passer på at ingen snoker på gavene før selve dagen.

Årets juleantrekk! Vintage kjole kjøpt på UFF ved Jernbanetorget.

Som vanlig henter jeg inspirasjon til frisyren fra “Tre nøtter til askepott”. Hva synes dere?

 

Short translation:  I hope you all had a wonderful and bright holiday, regardless of what you are celebrating. I chose to take a little break from social media during the festivities, but I still wanted to share some of the experiences with you on my blog. In this post I have combined photos taken during December showing different types of activates we normally do this time of year. Happy new year to you all!! Let’s hope this is a good one!
 

#jul #julefeiring #2017 #vintage #vintagekjole #juletre #juletrehogst #pepperkaker #girlander #lys #bar #gaver #spisebord #snø #is #opplevelser #godjul #godtnyttår #2018 #askepott #trenøttertilaskepott #frisyre

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *