Gøteborg på en og en halv dag!

Categories Hverdag og fest

Nå kommer et lite bildedryss fra vår impulsive Gøteborgstur i romjulen. Etter litt trøbbel med bilen vi egentlig hadde planlagt å kjøre, hoppet vi like så godt på toget i stede.

Vi dro inn til Oslo i god tid og mens vi ventet spiste vi litt på en bar i Østbanehallen. Etter en rolig tur på nesten fire timer med tog var vi fremme i sentrum av byen. Hotellet vi hadde bestilt lå svært nære sentralstasjonen.

Vi valgte oss ut hotell Eggers som har en lang historie som strekker seg tilbake til 1859. Interiøret er for det meste klassisk, men med noen litt morsomme detaljer som leopardprikkede stoler.  Eggers ligger i hjerte av Gøteborg med gangavstand til de fleste fasiliteter. Siden vi ankom hotellet ganske seint fikk jeg ikke tatt så mange bilder med kameraet den første kvelden. Scroller du helt ned til slutten av innlegget kan du se en collage av bilder tatt med mobilen. De to første radene er fra den første dagen vår.

Fra frokosten på dag nr. to.

Flotte detaljer, tapeter og lamper på Eggers.

Her sitter jeg ved frokostbordet i min flotte vintage kjole med matchende jakke.

Etter at vi hadde bestemt oss for en tur til Gøteborg begynte mamma og jeg å se på en svensk serie sammen som heter «Vår tid är nu». De er vel akkurat ferdig med å vise den på NRK, men i skrivende stund finnes den ennå på NRK nett-tv. Jeg skal ikke røpe for mye av handlingen her, men det viste seg at store deler av serien er spilt inn i Gøteborg og omegn. Siden det var nettopp dit vi skulle fikk jeg forferdelig lyst til å oppsøke noen av plassene fra serien. Etter flere internettsøk fant jeg frem til fasaden hvor mesteparten av den fiktive handlingen utspiller seg.

Er det ikke flott?

Etter et besøk på innspillingstedet gikk vi tilbake gjennom en eldre del av byen. Her var vi innom mange koselige antikk- og nisjebutikker.

En liten pause med kakao og kaker ble det også.

Til tross for lite snø var gatene og butikkene fremdeles pyntet til jul. Dette ga oss fin julestemning!

Det fineste juletreet vi så i løpet av turen sto i resepsjonen på hotellet vår. Det hadde massevis av lys og en togbane som gikk rundt foten av treet. Dette var også det siste bildet jeg tok. Til tross for en kort tur opplevde vi mye koselig. Litt vintage fikk jeg også med meg hjem. Jeg tenke å spare disse til et eget innlegg som jeg legger ut litt senere. Håper dere får en fin dag videre!

Short translation: In this blog post I wanted to share some photos from our little trip to Goteborg, Sweden. We stayed at hotel Eggers, did some vintage shopping and eat a lot of delicious food.

#gjenbruk #kjole #antrekk #retro #sverige #gøteborg #göteborg #stil #vintage #secondhand #vinter #kåpe #blomster #bukse #vintagestyle #pinup #ootd #blogger #vintageblogger #40s #50s #1940sstyle #1950sstyle #makeup #pincurls #smile #style #truevintage

8 kommentarer

8 thoughts on “Gøteborg på en og en halv dag!

  1. Vilket fint inlägg från er vistelse hos oss. Vi delar det gärna på vår facebook-sida. Maila oss om du vill att vi tar bort det. Ha en fin dag! /Carolina, Hôtel Eggers

  2. Flotte bilder. Dere må ha hatt en deilig tur til Gøteborg. Ser veldig koselig ut på Eggers.
    Mona

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *