Masteroppgaven så langt

Categories Kunst og foto

Jeg har fått flere spørsmål i det siste knyttet til hvordan det går med masteren min. Nå er vi jo på et veldig tidlig stadium, men jeg tenkte jeg kunne dele mine tanker så langt. Helt fra begynnelsen visste jeg at jeg måtte velge noe jeg brenner for. Noe som jeg synes er spesielt interessant eller spennende. Siden vintage og gamle gjenstander spiller en så stor rolle i livet mitt ble dette et naturlig valg. På det nåværende tidspunktet tenker jeg å velge ut noe viktige objekter fra min samling og la disse inngå i det ferdige verket på en eller annen måte.

Vi har foreløpig hatt et par workshop-er hvor vi har arbeidet med å utforme ideene vi har til noe mer visuelt. Dette ser dere resultatet av i dette innlegget. Inspirert av en skisse jeg tegnet i en forelesning valgte jeg ut gjenstander og tegnet disse i tilnærmet riktig skala. Til hver gjenstand skrev jeg ned et par ord om hvorfor disse er viktige for meg, hvem jeg fikk de av osv. I tillegg til alt dette laget jeg også en kort film for å vise at dette faktisk er objekter som jeg bruker på en hverdagslig basis.

Neste steg er jeg fremdeles litt usikker på. Jeg må velge hvilken kunstnerisk teknikk jeg ønsker å benytte meg av og hvordan dette kan gjennomføres. I tillegg til den praktiske delen er det også en teoretisk del som skal besvares. Her handler det mer om metoden og utforskningen som gjøres ved siden av og gjennom det praktiske. Foreløpig føles masteroppgaven som noe veldig stort og skummelt som jeg hele tiden kommer nærmere. Før jeg virkelig skal sette igang med dette prosjektet er det flere oppgaver og koselig arrangementer å se frem til…. heldigvis.

Short translation: In this blog post I’m sharing some thoughts connected to my master thesis. At this point we’re at the early stages, but I’ve already started working, thinking and sketching in preparation for it.

#kunst #kunstner #blyant #ark #drawing #art #artist #blackandwhite #creative #illustration #myart #pencil #paper #blogger #artist #masterthesis #fremgang #prosess #progress #process #shortmovie #movie #film

8 kommentarer

8 thoughts on “Masteroppgaven så langt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *