Min første kunstutstilling + mastertorsdag

Categories Kunst og foto

Torsdag forrige uke var det duket for vår andre mastertorsdag. Dette er en kveld som er satt av for å gi oss muligheten til å vise hva vi driver med på studiet. Teknisk sett var dette også min første mulighet til å presentere min kunst utenfor skolen. Vi leier et lokale i nede i sentrum som kanskje gjør det enklere for andre som ikke tilhører Uia å komme på besøk. På de to første bildene i dette innlegget ser dere hvordan jeg forberedte meg til utstillingen. Vi bestemme oss for å kunne vise litt eldre arbeider også for å fylle det store lokale vi har. Det vanskeligste denne gangen var å bestemme hva jeg faktisk skulle ha på utstillingen. Jeg spurte flere venner om deres mening og vi kom sammen frem til en del arbeider som kunne passe.

Her ser dere et lite utvalg.

Jeg valgte ut den delen av rommet som jeg synes passet best. Deretter la jeg alle arbeidene mine utover gulvet for å få en oversikt. Så grupperte jeg de arbeidene som passet best sammen. Dette ble gjort både med tanke på teknikk og farger.

De opphengte arbeidene ble lyssatt med lys i forskjellige farger.

Tidlig i arrangementet hadde vi lagt inn en performance av to masterstudenter som går året over oss.

Tilbake til min utstilling: Dette er et av de nyere arbeidene mine. Jeg har kombinert gamle bilder med fotografier tatt gjennom teleskop. Disse forestiller både fjerne galakser og stjernebilder. De fine og gamle rammene har jeg funnet på ulike bruktbutikker. Ett par har jeg også fått i gave av forskjellige venninner.

Fargene i disse arbeidene passet så fint sammen!

Alltid litt flaut å bli tatt bilde av, mens flere ser på.

Tegninger i blyant og maleri av månen. Denne gruppen er en kombinasjon av både nye og gamle kunstprosjekter.

Vi hadde også organisert tapas for de besøkende. Senere på kvelden ble det musikk og dansing. Hva synes dere om de utstilte arbeidene mine?

Short translation: In this post I’m sharing some photos from an event my class and I put on. This was actually the first time I exhibited my art outside of university. The site of the event is quite big. Because of this we had to combine older and newer works to fill the space. The photos I have presented in the old frames are my most recent project.  I’ve combined old photos with pictures taken of space and galaxies. After we presented our artworks there were tapas, music and dancing.

#kunst #kunstutstilling #utstilling #masterikunstfag #kunstoghåndverk #uia #universitetetiagder #kristiansand #gamleagderteater #art #artexhibition #exhibition #kunstner #blyant #ark #drawing #artist #blackandwhite #creative #illustration #myart #pencil #paper #blogger #masterthesis

4 kommentarer

4 thoughts on “Min første kunstutstilling + mastertorsdag

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *