Mitt sminkehjørne

Categories DIY

I denne posten skal jeg vise dere hvor jeg gjør meg i stand om morgenen! Jeg har alltid hatt et ønske om å eie et ordentlig sminkebord. Etter mye letning både i møbelkjeder og i bruktbutikker uten resultat følte jeg for å gi opp. Heldigvis fikk min mor en god ide! Hun hadde nemlig arvet et bord fra en grandtante på Majorstuen en tid tilbake. Kunne dette være noe jeg kunne bruke? Originalt var bordet malt sort, men det ble forsøkt pusset ned på 80-tallet da alt skulle være trehvitt. På grunn av bordets intrikate utskjæringer ble dette gitt opp av den forrige eieren. Før jeg overtok møbelet hadde det stått i boden i nesten 20 år og ble først gjenoppdaget da vi flyttet fra mitt barndomshjem. Bordet trengte desperat litt kjærlighet. Jeg endte med å beise det med en farget beis som het kirsebær hvis jeg ikke husker helt feil. Dette ga bordet en mørk og varm farge. Det var behov for flere lag for å oppnå ønskede farge. Over beisen påførte jeg klarlakk i to omganger.


Speilet er kjøpt nytt, men vi fikk avslag i prisen på grunn av noen skader under overflaten. Dette gjør at speilet ser eldre ut og det er jo ikke meg i mot. Krakken som jeg bruker fikk jeg fra min bestemor. Jeg trakk om puten i et stoff som jeg synes sto mer til helheten. Oppå bordet har jeg et utvalg av forskjellige ting. Noe nytt og noe gammelt. Settet på bildet under bestående av børste og speil har jeg arvet etter min oldemor.


Hva synes dere om mitt lille hjørne? Har dere et tilsvarende sted dere gjør dere i stand til å møte dagen?

 

Short translation: Here’s a quick post about my little make-up corner. I’ve refurbished the little table you see in the pictures, all to give it a more fitting and personal look. It’s the place where the magic happens and I put on my make-up and fix my hair. 

 

#sminkebord #speil #pastell #vintage #diy #blonder #parfyme #sminke #blomster #vanity #makeup #lace #flower

5 kommentarer

5 thoughts on “Mitt sminkehjørne

  1. Det er en helhet i ditt sminkehjørne. Fint at du tar gamle ting i bruk igjen, fikser det opp å ser verdien i godt håndtværk

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *