Antrekk på julaften!

Categories Min vintage garderobe


Hva man skal ha på seg på julaften er alltid et vanskelig valg, men jeg har et par “klassikere” som går igjen og som jeg føler meg vell i. Det er noe av det viktigste, men samtidig det folk ofte enten glemmer eller ser bort i fra når de velger antrekk til jul. Kjolen jeg har på meg er faktisk kjøpt på et loppemarked holdt på min gamle barneskole for mange år siden. Den gang var den nok litt stor, men jeg har i løpet av tiden vokst inn i den. På loppemarkedet hadde jeg med meg min mormor som er en racer på slike aktiviteter og sammen fikk vi prutet prisen ned, mener å huske at jeg fikk den for noe sånt som 100 kr. Hvis jeg skal tippe på alderen så vil jeg nok si at den er fra 80-tallet.

Skjørtet er allerede litt fyldig, men jeg valgte å ha på et sort underskjørt som dere kan se et glimt av på bilde under. Strømpene jeg har på meg er kjøpt på Lindex. Jeg bruker nesten alltid strømpebukser med søm, fordi denne lille detaljen gjør de mer riktig opp i mot de periodene jeg liker å gjenskape. Disse hadde en ekstra fin detalj med sløyfene.


Skoene har jeg kjøpt nye for en stund siden. De er svært behagelige å gå i, uten for høy hæl. Det kommer ikke frem av dette bilde, men på forsiden har de såkalte t- stropper. Denne typen sko skal visst ha vært svært populære på 1920-tallet. Jeg har disse på i et annet innlegg som dere kan lese her: http://kajakulbraaten.blogg.no/1445725834_copycat_mote.html

Hva slags antrekk hadde dere på selveste julaften?

 

Translation: Christmas outfit of the day!

#jul #juletre #juleaften #antrekk #tradisjon #vintage #gaver #rødt #krøller #rødelepper #nisse #sløyfe #christmastree #christmas #december #green #christmastime #exciting #happy #holidays #80sdress #vintagestyle #tstrapshoes #pageboy #gifts #decoration #fleamarketfindings #besamecosmetics

5 kommentarer

5 thoughts on “Antrekk på julaften!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *