Festsminke!!

Categories Hverdag og fest

Etter ønske fra en leser kommer det her et innlegg om festsminke. En ikke altfor vanskelig fremgangsmåte for å få øynene til å stråle. Selv om fjorårets festligheter er over kommer det nok flere anledninger til å pynte seg også i år. Lykke til!

For min vanlige retrolook se her: http://kajakulbraaten.blogg.no/1448925735_min_sminkestil_ikke_f.html


Det du trenger for å gjenskape denne looken er tre øyenskygger. En lys grå, en gråtone med glitter samt en mørk brun/grå. Denne gangen ligger fokuset på øynene, derfor har jeg valgt å påføre sminkens base på forhånd. For å oppnå den skarpe kanten på øyenskyggen kan man bruke vanlig gjennomsiktig teip. Dus ut overgangene mellom de ulike fargene godt for best resultat.


Bruk gjerne en mørk kajalblyant ved kanten av vippene for å intensivere sminken.


Siden jeg ønsket at hovedfokuset skulle ligge på øyensminken valgte jeg en dempet, men varm farge til leppene.


Her fyller jeg inn brynene mine som vanlig.


Her er det ferdige resultatet! Hva synes dere? Har dere noen anledninger frem i tid hvor denne stilen kunne passe?

 

Short translation: Dark and beautiful makeup tutorial. This is how I do my makeup for parties, social events, etc. What do you guys think? 

#sminke #sminkelook #mørk #fest #glitter #kajal #matt #skjønnhet #sminketips #beautiful #makeuptutorial #eyeshadow #glamourous #prom #tutorial #inspiration #blog

18 kommentarer

18 thoughts on “Festsminke!!

  1. Utrolig pen!! Kan du ta en enda mer steg for steg på øyenskyggen? Bilder av hvordan du legger den, trinn for trinn. Syns det er veldig vanskelig!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *