Lady in red

Categories Min vintage garderobe


Siden det har vært så varmt her nede på Sørlandet de siste dagene har jeg endelig fått muligheten til å lufte noen av mine mer sommerlige vintage-kjoler. Helt siden jeg startet med vintage har vintersesongen vært en stor utfordring rent stilmessig. Det er for meg mye enklere å få til en fin og gjennomført look når temperaturen begynner å stige. Kjolen jeg har på meg på disse bildene er fra en liten og intim vintagebutikk i Stockholm. Det var faktisk innehaveren av denne butikken som valgte ut kjolen til meg og den satt som et skudd. Plagget er nok fra 80-tallet, men selve silhuetten skriker 40/50-talls pinup. Dette prøvde jeg også å få frem i denne bildeserien.


Her fikk jeg meg en liten venn!


Alle bildene er tatt på Odderøya som ligger i Kristiansandsfjorden. Den er forbundet til fastlandet med flere broer. Størstedelen av øya er i dag friområder som hyppig blir brukt av byens befolkning. Øya har også mange små bukter hvor man kan nærmest sitte uforstyrret og se utover havet. Som en relativt ny blogger er det veldig deilig å kunne ta bilder og posere uten alt for mange tilskuere til stedet. Synes fremdeles at det er litt pinlig, men jeg kommer vel over det.


Hvordan er været der dere bor?

Short translation: The sudden and massive heatwave we’ve had down here in Southern Norway has given me a great chance to air out my vintage dresses. Most of my vintage wardrobe consists of summer dresses, so the winter has always been a challenge. It’s much easier to get a vintage look during the summer, and since I’m so lucky to live right by the coastline, I was able to take a quick little trip out for a photoshoot with an ocean view!

#sommer #kristiansand #retro #vintage #rød #hvit #vintagestyle #pinup #red #sea #brunette #style #sunshine #summer #ootd #view #truevintageootd #portrait #curls #makeup #look

7 kommentarer

7 thoughts on “Lady in red

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *