Pakk inn fine gaver til jul <3

Categories DIY


I år har jeg vært ekstra tidlig ute med å handle julegaver. Faktisk har jeg bare et par igjen å kjøpe. Det som for meg er første steg for å få god julestemning er å legge litt ekstra innsats i innpakkingen av gaver. Jeg pleier å forsøke å gjøre litt forskjellig fra jul til jul og i år er intet unntak. Som vanlig var første steg å gå til innkjøp av det jeg trengte. Hvis dere ønsker å lage likende pakker slik som de jeg lager i posten her er det bare å hente inspirasjon.

Det du trenger:

  • Gråpapir
  • Blått garn
  • Hvitt garn
  • Rødt garn
  • Saks
  • Teip
  • Pepperkakeform i ønsket fasong
  • Lufttørkende hobby leire


Jeg startet med å lage leirestjernene siden jeg visste at disse måtte tørke over et par døgn. Leiren kan man enkelt presse eller kjevle ut for å lage de formene man ønsker. Teksturen på denne leiren kjennes nesten ut som plastilina, men den tørkede overflaten kan minne mer om porselen. For å få lik fasong på alle brukte jeg en pepperkakeform formet som en stjerne. Her kan man selvsagt bruke andre typer former eller lage noe på frihånd. For å lage hullet som snoren skal igjennom brukte jeg et sugerør. For å gi stjernenes overflate litt mer liv kan man bruke ulike verktøy for å behandle toppen. Her testet jeg ut alt mulig fra på presse tørkepapir ned i leiren, lage sirkler med enden av sugerøret og streker med saksen. Her er det bare fantasien som setter grenser.  


Jeg pakket så inn gavene i vanlig gråpapir. Jeg foretrekker dette fremfor mer tradisjonelt gavepapir da man har større frihet til å pynt og dekorer selv. For å få litt vintage følelse på innpakkingen brukte jeg samme teknikk som i fjor ved å tvinne tre fargede tråder sammen. Her kan man egentlig velge fargekombinasjonene selv, men jeg gikk for den mest klassiske. Begynn med å måle ut hvor lang tråd du vil ha. Her er det greit å ta i litt ekstra. Knyt så enden på de ulike trådene sammen og fest denne til et dørhåndtak eller likende. Begynn så å tvinne trådene om hverandre til du er fornøyd med resultatet. Så gjenstår det bare å knyte tråd-kreasjonen rundt pakken og feste på navnelapp og stjerne. Så har du en kjempefin pakke du kan gi til en du er glad i!


Hvordan ligger dere an med julehandelen?


Short translation: Wrapping the first presents for Christmas!

#diy #gaver #gavepakking #jul #godjul #vintage #rød #stjerne #gråpapir #presents #gifts #holiday #christmas

4 kommentarer

4 thoughts on “Pakk inn fine gaver til jul <3

  1. Nå ble jeg inspirert til å begynne jeg også. Hyggelig å gi og få gaver det er lagt så mye omtanke i.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *