Ekebergmarkedet våren 2018

Categories Min vintage garderobe

Her kommer et innlegg fylt med solskinn, veteranbiler og gamle gjenstander. Forrige helg var det nemlig duket for vårmarkedet på Ekebergsletta. Siden jeg oppholder meg i Oslo nå under skrivingen av eksamen kunne jeg være med. Jeg og mamma tok turen opp til markedet. Vi parkerte et stykke unna for å unngå kø og parkeringsmangel. Turen gikk gjennom litt av skogen på Ekeberg. Det var her disse fine bildene fulle av hvitveis ble tatt. Vi vandret også igjennom området til gården på Ekeberg. Den fungerer i dag både som rideskole og husdyrpark med flotte grønne arealer.

Det var her vi møtte denne lille karen. Har dere sett noe så søtt?

Ekebergmarkedet har virkelig mye rart å by på. Her kan man kjøpe og se på alt fra gamle biler, bildeler, verktøy til porselen og antikke møbler. Hvis jeg hadde eid min egen leilighet tror jeg at flere ting hadde fått bli med hjem. Jeg har lenge vært på utkikk etter et sølvfarget brett med ordentlig håndtak. Jeg tenkte først og fremst at et slikt brett ville være mer stabilt, men synes selvsagt også at det ser stilig ut. Dette er noe jeg har tittet etter i flere antikk- og bruktbutikker, men siden jeg er så kresen hadde jeg til nå ikke funnet den perfekte varianten ennå.

Tror dere ikke jeg var så heldig å finne dette fatet her på Ekeberg da. Til og med til bare 100 kr. Damen vi kjøpte det av var også super hyggelig. Det viste seg at hun hadde en mor som driver en av bruktbutikkene i Markveien på Grünerløkka. Der har jeg helt sikkert vært før.

For anledningen var jeg også iført en av mine nye kjoler fra UFF Vintage Heaven.

I løpet av tiden på markedet var det flere som kom bort til meg for å komplementerte min stil. Jeg ble til og med stoppet av en som tilhører NVK (Norsk veteranvogn klubb). Det er disse som blant annet arrangerer selve markedet.  Vi hadde en koselig prat og han tok noen bilder av meg. Kanskje kommer jeg også i magasinet deres. Så følg med!

#vintage #retro #secondhand #marked #ekeberg #nvk #norskveteranvognklubb #40tallet #50tallet #gjenbruk #antikk #brunette #krøller #stil #biler #veteranbiler #kjole #antrekk #norge #oslo #vår #sol #helg

Short translation: Last weekend my mom and I went to an outside antique marked here in Oslo. We spotted lots of beautiful items and cars. If I had my own apartment I might have bought more than we did. On this occasion I got to wear my new vintage dress. What do you guys think of my new outfit?

2 kommentarer

2 thoughts on “Ekebergmarkedet våren 2018

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *