Tur til Hovedøya, picnic og ny kjole!

Categories Hverdag og fest


Det er vel få nordmenn som vil gå så langt som å påstå at vi har hatt en flott sommer, men uansett må man jo forsøke å gjøre det beste ut av fine dagene vi har. Derfor planla jeg en liten tur ut til Hovedøya her om dagen. Hovedøya er en fredelig øy som ligger innerst i Oslofjorden hvor det både er kulturminner, bademuligheter og fine turstier. Noe for en hver smak med andre ord! For å komme ut dit er man nødt til å ta en liten ferjetur, man kan bruke samme billett som man bruker for resten av Oslo.


På øya ligger det ruiner etter et cistercienser kloster. Omgivelsene rundt de gamle murene gjør det lett å glemme at man befinner seg i sentrum av Norges hovedstad.


Kjolen jeg har på meg er nyinnkjøpt og vintage. Da jeg så kjolen på stativet var jeg litt skeptisk på grunn av alle fargene, men da jeg prøvde den på likte jeg den bedre. Det skader ikke med litt mer farger i hverdagen! Den ble også ekstra fin med mormors gamle strikkbelte rundt livet.


Med på turen hadde vi en picnickurv fylt med hjemmelagde godsaker. I flaskene hadde jeg laget limonade med sitronskiver og frosne druer i for å holde drikken temperert.


Frisk og hjemmelaget sommersalat med fersken, rødløk, stekte pinjekjerner, ruccola og mozzarella.


Glutenfri kjeks og lefseruller.

Short translation: The Oslo Fjord harbours a handful of beautiful island that easily can be reached by ferry from the city. It takes only five minutes to get to Hovedøya as it is the island closest to Oslo. It is known for its diverse nature, old military canons and ruins of a Cistercian monastery from 1147: Perfect place for a picnic!

#oslo #sommer #hovedøya #ferie #idyll #picnic #limonade #sol #glutenfri #blomster #vintage #secondhand #retro #white #summer #nice #goodtimes #happy #sun #style #brunette #sunshine #pinup #1950s #1950sstyle #vintagestyle #vintageblogger

3 kommentarer

3 thoughts on “Tur til Hovedøya, picnic og ny kjole!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *