Norgesferie dag 1!

Categories Hverdag og fest


Nå skal jeg ta dere med på en liten tur gjennom vårt eget langstrakte land. Siden reisen gikk over flere dager har jeg valgt å dele opp turen i flere poster, nærmere bestemt tre. I den siste posten legger jeg også ut en kort film med klipp jeg har filmet underveis.


Første etappe begynte med fly fra Gardermoen opp til Trondheim. Her fikk vi to halve dager og en natt før turen gikk videre. På denne korte tiden fikk vi gjort mye og opplevd flere av de store turistattraksjonene området har å by på. Trondheim er som dere sikkert vet en by med en lang historie, så det var nærmest en selvfølge at vi måtte innom steder som Kristianstens festning og Nidarosdomen.


Trondheim er omgitt av både fjord og elv på forskjellige sider. Dette gjør det enkelt å glemme at man befinner seg i Norges tredje største by.


Utsikten utover byen fra Tyholttårnet.


Den første middagen på turen besto av bakt potet med bratwurst og syltet løk. Kjempegodt!


Tyholttårnet med sin bevegelige restaurant. Dette var en utrolig morsom opplevelse som jeg definitivt kan anbefale. Bare du ikke er redd for høyder!


Kristiansten festning. Som de fleste norske festninger er også denne bygget i forskjellige etapper og i forskjellige stiler. Valget av beliggenhet var den gangen kun strategisk, men gir oss i dag en kjempefin utsikt utover byen. Festningen ligger omtrent 15 minutters gange (i oppoverbakke) fra sentrum.


Håper dere ser frem til de neste postene!

Short translation:A trip through Norway, day 1!

#norge #trondheim #by #turist #norgesferie #norgestur #kristianstenfestning #tyholttårnet #reise

4 kommentarer

4 thoughts on “Norgesferie dag 1!

  1. Så kjekt! Trondheim har så fine gater. Og syntes Nidarosdommen var veldig fin. Skrev til og med en liten bønn da jeg var der, hehe.
    Har ikke vært på den restauranten eller festningen da. Men restauranten er virkelig noe jeg må notere meg at jeg må få med meg en gang 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *