Antrekket på St. Hans-aften

Categories Min vintage garderobe

Denne kjolen ble årets antrekk for St. Hans-feiringen. Kjolen rekker helt ned til bakken på meg og har et mønster av blomster i grønt og gult som passer perfekt til en slik anledning. Jeg mistenker egentlig at kjolen originalt ble brukt som nattkjole en gang i tiden. Jeg kom tilfeldigvis over den når jeg tittet litt rundt på Uff sin avdeling på arkaden. Hvor jeg har funnet de fleste plaggene jeg eier! Er dere ikke enige i at denne kjolen er altfor fin til bare å sove i?

Kjole: Uff arkaden
Sko: Moderne vans

Hvis dere følger med meg på Instagram kunne dere se hvordan jeg vasket denne kjolen før bruk. Den var ganske så skitten faktisk. Mye av det jeg eier av vintage pleier jeg å håndvaske. Ikke nødvendigvis fordi det er det eneste de tåler, men fordi det på et vis føles terapeutisk og beroligende å gjøre det. Tro det eller ei kan faktisk de fleste vintage- plagg av nyere dags dato vaskes i maskin.

Hvilket antrekk hadde dere på selveste St. Hans-aften?

Short translation: New dress and wildflowers for midsummer. What do you guys think?

#vintage #secondhand #gjenbruk #st.hansaften #st.hans #sommer #eng #markblomster #maxidress #maxikjole #blomster #feiring #kurv #summer #green #wildflowers #flowers #nattkjole #mønster #bow #vintageheaven #arkaden #uffarkaden #70s #1970sstyle #hippy #nature #pretty

4 kommentarer

4 thoughts on “Antrekket på St. Hans-aften

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *