DIY kvist med lyslenke

Categories DIY

1. Blomstrende kvist
2. Julepynt fra skogen
3. Høstkvist

Som dere ser av linkene over har kvisten som henger over mitt spisebord gjennomgått flere forandringer med tanke på stil. Jeg liker å bytte ut dekoren slik at den matcher årstiden eller høytiden vi er i. I blant endrer jeg også pynten av den enkle grunn at jeg føler for en fornyelse i stuen. Selv om det er lyst ute nå er jeg alltid ute etter løsninger som kan skape stemning i mørket. Et tidligere eksempel på denne fasinasjonen er et innlegg om fremgangsmåten på noen høstlykter jeg laget for en stund tilbake. Her er linken for dere som ikke fikk med dere innlegget.

Fremgangsmåten til dekoren her er ganske selvforklarende, men jeg tenkte at jeg kunne fortelle dere litt om mine egne erfaringer og noen av de problemene jeg møtte på. Forhåpentligvis vil dere unngå de samme utfordringene.

Det første problemet jeg sto ovenfor var det å få spredt lysene godt utover kvisten. Min lyslenke er lang, men avstanden mellom lysene er ganske stor. Det måtte faktisk hele fire forsøk til før jeg ble fornøyd. Dette er vel ganske vanskelig å unngå, men da vet dere i alle fall at man vanskelig kan lykkes på første forsøk. Når jeg snurret lenken rundt kvisten valgte jeg ut de sterkeste og tykkeste grenene slik at de skulle klare å holde vekten uten å bøye seg for mye. Jeg måtte likevel lage et nytt feste da kvisten ble ganske tung på den ene siden. Behovet for denne vil være avhengig av fordelingen av grenene på kvisten du velger. Jeg vil også anbefale dere å ha en lyslenke med kontakt. Min går på batterier og det er derfor litt tungvint å skru den av og på.

Slik ser nå kvisten min ut. Er den ikke stilig? Når solen går ned og mørket kommer slår jeg av alt annet lys med unntak av denne. Så er det kveldskos med middag og stearinlys i lyset av den ny dekorerte kvisten.

Short translation: Feel like it’s time to renew the decoration on the branch I have hanging over my dining table. What do you guys think about this variation?

#diy #prosjekt #lys #lyslenke #kvist #lysekrone #stemning #fint #dekor #interiør #gjørdetselv #stemning #kos

1 kommentar

1 thought on “DIY kvist med lyslenke

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *