Rosa vårlook

Categories Min vintage garderobe


God lørdag! Håper dere alle har hatt en fin dag så langt. Nå som temperaturen har begynt å stige og sollyset varmer er jeg blitt inspirert til å dele en vårlig sminkelook med dere. Denne gangen har jeg satt sammen en rutine som spiller på rosa- og koralltoner for å vise at man ikke trenger å bli nervøs av slike farger. Resultatet blir et friskt, våkent og ungdommelig ansikt. La oss starte!


Først måtte belte på dagens antrekk knytes!


Begynn med å påføre din vanlige base. Grunnen til at jeg velger å ikke gå dypere i detalj på produktene jeg bruker er fordi det er viktig at man bruker ting man selv liker og som passer til din egen hudtype. Noe som fungerer for meg vil ikke nødvendigvis fungere for andre. Denne gangen har jeg brukt en primer og foundation, påført med fingrene. Vanligvis pleier jeg å bruke en børste, men siden jeg ønsker at denne looken skal være rask og enkel droppet jeg de fleste “redskapene” for denne gang.


Påfør en concealer på de områdene du føler du trenger det.


Begynt så med øyesminken. Start med å påføre en hvit eller lys matt øyenskygge fra midten av øyelokket og mot nesen. Får å skape en illusjon av større øyne kan man trekke fargen ned rundt øyekroken. Påfør så en rosafarget øyenskygge på ytterkanten av øyelokket. Dus ut overgangene mellom de to fargene. Igjen brukte jeg kun fingrene til å påføre produktene. Dette blir like fint som om jeg hadde brukt børster.


Et viktig element i denne looken er eyelineren. Her kan man selv velge tykkelse og stil, men en markert eyeliner gir uansett en dramatisk og feminin look. Legg fargen så tett til vipperoten som mulig. Bruk så en hvit kajalblyant og påfør denne lett på våtkanten av øyet.


Krøll vippene og påfør maskara kun på de øvre vippene.


Påfør en rosa farget blush på skinnene og avslutt med en rosa- eller korallfarget leppestift.


Håper dere liker sminken! Hva er deres favoritt sminkelook for våren?

Short translation: Not for nothing, but pink eyeshadow has been around for a while. Yet people still hesitate to pick it up and actually apply it. For that reason I have put together a fresh and youthful look for spring where pink and coral tones give a flush of colour to an otherwise dull winter skin. What do you guys think?

#sminke #stegforsteg #vårlook #katteøye #rosa #smil #godmorgen #lørdag #korall #vintagestyle #pinup #springlook #springmakeup #pink #makeuptutorial #makeup #pincurls #retro #fashion #smile #style #nofilter #hair #look #eyes #colorful #loveit #beauty #sweet #goodmorning

 

<a href=”http://www.bloglovin.com/blog/14523461/?claim=jjektc2p3pp”>Follow my blog with Bloglovin</a>

7 kommentarer

7 thoughts on “Rosa vårlook

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *