En sommerlig vårdag, blomster og favorittkjole

Categories Min vintage garderobe


Håper dere alle har hatt en fin helg så langt! Denne lille bildeserien er tatt en tidlig helg i mai da jeg var ute på en liten promenade i byen. Siden været var så fantastisk ble det både sol og iskrem på meg den dagen. En liten forsmak på sommeren kanskje? Den største gleden for meg var uansett muligheten til å gå ut uten ullkåpe, skjerf og hansker. Vi får krysse fingrene for at det kommer mer fint vær fremover!


Antrekket jeg hadde på meg denne dagen er nok blant en av mine favoritter. Kjolen er selvsagt vintage. Fargene har falmet med tiden noe som jo er naturlig. Hvis man titter på steder der solen ikke har påvirket kjolestoffet kan man se de orginale fargene. Dette er jo litt morsomt! Ellers har kjolen en veldig klassisk form som både kan pyntes opp og ned. Vesken jeg valgte til dette antrekket vil jeg tippe er fra 60-tallet. Jeg kjøpte den forrige sommer på en liten tur til Stockholm.


Min lille utflukt gikk langs utkanten av kvadraturen i Kristiansand. Deler av denne veien er også min skolevei opp mot universitetet. I dette området vokser flere store trær som blomstrer på våren. Selvsagt fikk noen kvister fra disse trærne være med meg hjem. Ikke noe er så fint som å pynte opp hjemmet med selvplukkede blomster. Det at de i tillegg ikke koster mye er selvsagt et stort pluss. Nedenfor kan dere se hvordan jeg arrangerte vekstene jeg plukket med meg denne gangen.


Jeg valgte å ta være på “restene” også, siden de var så fine.


Har dere noen spennende planer for dagen?
 

Short translation: The sun and warmth of summer has finally arrived, even though it’s still only May. I spent this wonderful spring day outside in my favourite dress!

#vintage #vår #kjole #secondhand #blomster #bukett #rosa #tur #sol #stil #1950s #white #face #brunette #style #sunshine #spring #pincurls #flowers #pinup #water #fashion #portrait #vintagestyle #look #makeup

5 kommentarer

5 thoughts on “En sommerlig vårdag, blomster og favorittkjole

  1. En supersøt kjole! herlig å kunne gå ute i sommerklær uten jakke og skjerf. Håper på flere slike dager her også snart (:
    Ah, du er så flink med planter og blomster. Det ble veldig fint 😀

  2. Henriette Celin: Tusen takk! Fint med litt farger i hverdagen. Det er en av grunnene til at jeg liker denne kjolen så godt 🙂 Er mye vakre +gratis ting man kan finne ute når temperaturene stiger. Håper du har en fin dag videre <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *