Nye vintage skatter <3

Categories Min vintage garderobe

Hver gang jeg reiser opp til Oslo for å besøke mine foreldre klarer jeg alltid å snike inn litt vintage-shopping. Selv om vår hovedstad kanskje ikke er det ideelle stedet for gode funn har man flere muligheter enn her nede på Sørlandet. Som alltid prøvde jeg mange forskjellig plagg alt fra ballkjoler til kåper. Noe som både er positivt og negativt med vintage er det at hvert plagg er unikt. Det negative innebærer det at hvis kjolen ikke passer har man jo ikke akkurat muligheten til å finne samme variant i en annen størrelse. Likevel slipper man å møte noen på gaten med samme klesplagg som deg! Som vanlig trenger mine nye innkjøp litt kjærlighet i form av nål og tråd. Så snart jeg har fått fikset de kommer de opp i innlegg her på bloggen. Hvis dere ble nysgjerrige på hvordan de ser ut på må dere bare følge med videre. Hvilke av disse vintage-funnene liker dere best?


Det første plagget jeg viser dere her er en drakt bestående av to deler: En jakke og et a-formet skjørt. På bildene fremstår plaggene blålige, men hovedfargen er definitivt grønn. Når man har på drakten får man en svært flatterende og klassisk timeglass-silhuett.


Plagg nummer to er denne lille jakken eller boleroen. Jakken har to lag hvor det første er et kremfarget silkeaktig stoff. Over dette ligger det sorte blonder som skaper en fin kontrast til det underliggende stoffet. En liten selskapsjakke som dette kan brukes som et nøkkelplagg for å pynte opp en hver kjole. Dette blir nok en vinner for julesesongen.


Det siste plagget for denne gangen er en lang og elegant morgenkåpe. Farge på denne er også grønn, men av en eller annen grunn fremstår den mer turkis her på bildene. Morgenkåpen har lange ermer samt en glidelås ned fra halslinningen. Plagget hadde nok opprinnelig et matchende belte, men dette fulgte ikke med i kjøpet. Siden jeg ikke er så høy må jeg uansett legge opp morgenkåpen, restene som blir igjen kan jeg bruke til å lage et nytt belte. Smart ikke sant!?


Short translation: In this short blog post I’m sharing some new vintage treasures that are going to be a part of my wardrobe as soon as I get the time to mend them. These items are the result of a little shopping trip with my mom in Oslo a couple of weeks ago. Which clothing piece is your favourite?

#vintage #vintageshopping #shopping #newtreasures #retro #oslo #handletur #funn #nyeskatter #gjenbruk #secondhand #klær #uffunderground #arkaden #stil #mote #fashion #love #blå #grønn #blonder #morgenkåpe #drakt #klassisk

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *