Glitrende sminke til julesesongen!

Categories Min vintage garderobe


En trend som ofte går igjen rundt juletider er bruk av metalliske farger både i dekorasjoner og klesplagg. Gull og sølv er for mange en helt naturlig del av julefeiringen. Derfor har jeg satt sammen en sminke-look hvor hovedfokuset ligger på glitter og toner av gull. Stilen passer perfekt for julebord og andre spesielle anledninger som desember er full av. La oss starte!

Se min vanlige retrolook her!


Start med å påføre din vanlige base. Som alltid har jeg brukt en primer og en foundation, påført med en strippling/buffing kost. Husk å påføre litt foundation på halsen også for en jevnere overgang. Legg så lett på litt concealer der du føler du trenger det. For å gi huden en mer matt overflate og øke sminkens holdbarhet er det lurt å gå over med litt pudder. Så er det tid for øyesminken. Start med å påføre en champagnefarget varm øyenskygge over hele lokket. Finn gjerne en med litt gullglitter i.


Et viktig element for denne stilen er eyelinerene. Påfør først en tynn linje med mørk liner så nære vipperoten som mulig. Jeg foretrekker å bruke en flytende variant, men det er selvsagt opp til deg. Bruk så en gulleyeliner, løst glitter eller en øyeskygge med mye glitter i til å lage en tynn linje over den forrige. Dette trikset gjør at øynene virkelig kommer frem!


Bruk så litt mørk øyenskygge eller en kajal til å markere nedre del av øyet. Dette gjør man for å skape balanse for resten av sminken rundt øynene.


For denne stilen valgte jeg en blush med litt glitter i for virkelig å skape en rød tråd gjennom hele looken.


Fyll inn brynene slik du pleier.


Påfør så maskara på vippene både oppe og nede.


Når det gjelder valg av leppefarge står man ganske fritt. Siden jeg bruker rød leppestift så mye til hverdags tenkte jeg at jeg skulle se hvordan looken ble med en dusere farge. Men når vi nærmer oss jul kan man aldri gå feil med en klassisk rød!

  • Hva synes dere?
  • Har dere noen anledninger hvor dere kan bruke en slik sminke-look?
  • Ville dere ha foretrukket røde eller rosa lepper?
     

Short translation: A glamorous look for the holiday seasons. What do you guys think?

#sminke #sminkelook #stegforsteg #jul #advent #julebord #stegforsteg #gull #glitter #gulleyeliner #retro #pinup #fest #glitter #kajal #matt #skjønnhet #sminketips #beautiful #makeuptutorial #eyeshadow #glamourous #prom #tutorial #inspiration #blog #vintage #vintageblogger #pincurls #style #loveit #lørdag

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *