Detaljer i rødt

Categories Min vintage garderobe

Det å sette sammen en vintage- garderobe kan være kanskje krevende og utfordrende. I blant føler jeg at jeg har en god samling, men at den består av mange enkeltdeler som ikke passer så godt sammen. Når inspirasjonen er som lavest pleier jeg å sette av en kveld eller en ettermiddag til å planlegge nye antrekk og få en liten oversikt over det jeg faktisk har.

Jeg har en egen liten bok der jeg lager små skisser av kombinasjoner av plagg og en liten oversikt som forteller meg om jeg har delt antrekket på bloggen eller ikke.  Det jeg har på meg i dette innlegget er et resultat av slik planlegging. De fleste tilbehørene og plaggene her har jeg delt med dere før, men kombinasjonen er ny. Dette får det også til å føles som et helt nytt antrekk. Denne tankemåten vil selvsagt også fungere godt for dere med en mer moderne garderobe.

På min blogg handler det jo ikke alltid om det nyeste og flotteste slik som hos mange andre bloggere. Når man har en interesse for vintage og fortiden er det jo egentlig det helt motsatte som opptar en. Mange som er samlere av vintage liker å hente inspirasjon fra fortidens måte å ta vare på tingene sine. Før i tiden hadde man av naturlige grunner ikke så mye som vi har i dag. Derfor måtte de være enda flinkere til å lappe og sy for at klærnes holdbarhet skulle øke. Man måtte også være ekstra kreativ når man satte samme sine antrekk. Dette er et tankemønster som jeg synes mange kunne ha trengt også i vår egen tid med snakk om gjenbruk og bærekraftige valg.

For den oppmerksomme leser vil klærne jeg har på meg her virke kjente. Det er jo fordi jeg har delt bilder av disse før som sagt. Jakken er en del av en drakt som jeg først hadde på i dette innlegget: Bruktmarked, gamle biler og solskinn. Skjørtet kjøpte jeg i en bruktbutikk for 90 kroner og ble brukt på en: Søndagstur med høstfarger. Så før dere klager over at dere ikke har noe å ha på dere, ta en ny titt og bruk kreativiteten deres til å finne nye kombinasjoner i garderoben. Vent gjerne også med å kjøpe noe nytt av samme grunn.

-Hva synes dere om antrekket?

-Har dere koselige planer for helgen?

 

Short translation: My blog is quite different from a lot of other blogs. For me it’s not about the latest and greatest. It will probably be the other way around. In this blog post I’m sharing a new outfit with you guys, but it’s not new at all. It’s a combination of items I already own just put together in a different way. So before you go out shopping I hope you feel inspired to take a look in your own wardrobe. You might get surprised of all the options and combinations you already have at hand.

#vintage #gjenbruk #bærekraftig #godtformiljøet #secondhand #retro #pinup #stil #blå #drakt #rød #rødelepper #ootd #blogger #smil #vintageblogger #pincurls #brunette #40s #50s #1940sstyle #1950sstyle #smile #style #truevintage #truevintageootd #friends_of_faces_and_style #vintagestyle #vintagegirl #blackandwhite #blogg #vintagehår #vintagegirl #vintagesminke

15 kommentarer

15 thoughts on “Detaljer i rødt

  1. Helt nydelig antrekk. Så gjennomført. Bildene på bloggen din er jo også en fryd for øyet. Mine planer for helgen er å være litt sosial og så å sy på en kåpe jeg holder på med. God helg!

  2. Fint antrekk,hadde man bare tenkt på hva som kan kombineres med det man har og det nye man kjøper hadde nok kjøpene blitt smartere 😀

  3. Iselin Renée: Tusen takk! Det ligger ofte i detaljene vet du. Synes kombinasjonen av blått og rødt er spesielt fin 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *