Bruktmarked, gamle biler og solskinn

Categories Min vintage garderobe


Forrige helg var svært innholdsrik for å si det mildt. Her kommer første blogg innlegg med bilder fra lørdagen. Mye av dagen tilbrakte jeg på et marked på Ekeberg camping som blir arrangert av Norsk veteranvogn klubb. Fortvil ikke hvis dere ikke er så glad i gamle biler, her er det masse annet å se på også. Klubben har visst arrangert flere typer markeder opp igjennom tidene hvor fokuset som oftest har ligget på veteranbiler og salg av deler. På dagens marked kan man få tak i alt mulig rart, fra antikviteter, bildeler til pyntegjenstander. Dette gjør det jo litt mer familievennlig da man kan treffe flere interessefelt.  

Drakt: Uff underground
Veske: Kjøpt i Stockholm på Beyond retro
Belte: Lånt av mamma
Sko: Moderne, men har hatt de i en evighet


På fredagen fikk jeg tid til litt vintageshopping i Oslo. Jeg var ikke så heldig denne gangen som jeg har vært tidligere. Faktisk endte jeg kun opp med et plagg som teknisk sett er to. Denne fantastiske drakten gravet jeg nærmest fram fra et overfylt stativ. Antrekket består av en formsydd jakke med korte ermer og en fantastisk krave. Med matchende skjørt så klart! Drakten er mest sannsynlig hjemmesydd av en utrolig flink syerske. På innsiden har den masse små håndsydde sting som man rett og slett ikke finner på mer moderne plagg. Den dype blåfargen gjør at drakten skiller seg litt ut fra resten av klesskapet mitt, men det er bare fint!


Siden jeg går kledd som jeg gjør fikk jeg jo litt oppmerksomhet. Mange trodde kanskje at det var et kostyme, men det er det jo ikke. Flere kommenterte hvor fint jeg passet inn mellom de gamle bilene. Jeg var til og med så heldig at jeg fikk lov til å sitte i en. På passasjersiden selvsagt!


En katteelskers fremtidige bil?


Jeg tar alle sammen jeg!


Jeg endte opp med å ikke kjøpe noe, men på slike steder tar jeg alltid bilder av tingene jeg liker best og forestiller meg hvordan jeg kanskje kan få tak i noe liknende i fremtiden. Slik som denne vakre grammofonen på bildet!!


Vi måtte selvsagt stoppe opp og ta bilder foran alle de blå bilene som matchet mitt nye antrekk!


Short translation: Last weekend was very eventful for me. I had a chance to travel to Oslo for a short visit with my family. We ended up having a lot of fun and experienced various things during my stay. In this post I’m sharing pictures from Saturday where we spend most of our day at a marked, where they display and sell antiques, old cars and so on. What do you guys think of my new outfit?

#vintage #retro #secondhand #marked #ekeberg #nvk #norskveteranvognklubb #høstmarked #krøller #pinup #1950 #brukt #antikk #stil #rødelepper #ootd #blogger #vintageblogger #uffunderground #pincurls #brunette #40s #50s #1940sstyle #1950sstyle #smile #style #truevintage #truevintageootd #friends_of_faces_and_style #vintagestyle #vintagegirl

5 kommentarer

5 thoughts on “Bruktmarked, gamle biler og solskinn

  1. Å, så kult! elsker vintage ting jeg og, og bare se på slike biler. Syntes de er mye stiligere enn de vi har i dag, hehe ^^
    Og et flott sett du skaffet deg på sist vintage shopping. Passet også godt inn der og med de blå bilene. Artig at noen trodde det var et kostyme du hadde på deg da ;-P

  2. Henriette Celin: Tusen takk! Var så mye fint der altså <3 Trenger en stort hus + masse penger slik at jeg kan redde alt det gamle og fine 😉

    Fikk for det meste positive kommentarer heldigvis 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *