Retro milkshakes

Categories Dessert og mat

Hei dere! I dag skal jeg dele et par oppskrifter som forteller hvordan dere kan lage disse supersøte og god milkshakene. Tror virkelig jeg har funnet opp noen oppskrifter som kan falle i smak hos de fleste. I dette blogginnlegget skal jeg dele tre varianter av min egen kreasjon som jeg håper dere vil like. Dette var også en god anledning for meg til å ta i bruk mine retroinspirerte is/milkshake glass som jeg fikk i julegave i fjor. Fremgangsmåten er ganske lik på alle oppskriftene derfor valgte jeg å ikke gå i detalj på hver enkelt. Det eneste man virkelig trenger å gjøre er å tilsette alle ingrediensene i en mikser/blender, helle drikken over i et fint glass og pynte med krem på toppen (valgfritt).

For vår første kandidat handler det nesten utelukkende om sjokolade. Det er det vel ikke mange som kan si nei til! Nedenfor er listen med det du trenger for å lage to glass fylt med denne gode drikken.

Sjokolade milkshake

2 dl melk

4 ss sjokoladesaus

80 gr vaniljeis

15 isbiter

Revet sjokolade, sjokoladesaus og krem til pynt

Neste oppskrift er det jordbær alt handler om. Dette er også mange sin favorittsmak!

Jordbærdrøm

150 gr frosne jordbær

2 ½ dl melk

½ dl kaffefløte

1 ss sukker

1 ts vaniljesukker

Krem til pynt

Siste oppskrift for denne gang!

Kaffe og banan milkshake

2 dl ferdiglaget og avkjølt kaffe

1 fryst banan

1 dl melk

10 isbiter

5 ss vaniljeis

Krem til pynt

For å få det fine mønsteret på innsiden av glasset påførte jeg litt sjokoladesaus før jeg helte i milkshaken.

Krem på toppen!


 

– Ser ikke disse søte/ gode ut?

– Noen som har andre oppskrifter å dele?

 

 

Short translation: For this blog post I have experimented with different flavours of milkshake using my new retro inspired milkshake glasses. I just loved how they turned out and the taste was great too.

#retromilkshakes #milkshakes #retro #vintage #svarthvitt #pastell #kos #nam #hjemmelaget #krem #iskrem #sjokolade #jordbær #sugerør #isbiter #icecream #chocolate #retrodiner #diner #1950s #1950sstyle #sweet #pinup #pincurls #dessert #brett

9 kommentarer

9 thoughts on “Retro milkshakes

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *