Ny stripete kjole og gamle biler

Categories Hverdag og fest

Kjole: Kollektivet, Grandmas wardrobe
Veske: Kjøpt i Stockholm på Beyond retro
Sko: Moderne

Hei kjære lesere! Håper dere har hatt en fin dag så langt! Jeg gleder meg masse til å begynne arbeidet med bloggen igjen. Det føltes veldig merkelig den perioden jeg ikke var aktiv her, men nå er jeg endelig tilbake. Jeg vil forresten også ønske alle nye lesere velkommen. I dag tenkte jeg å dele noen bilder som ble tatt lørdag forrige uke. I Kristiansand skjer det sjeldent ting som er relatert til vintage eller liknende, men da amcar arrangerte motordag på plassen ved konserthuset Kilden måtte jeg jo ta turen ned dit. Her skal det sies at det ikke var store utvalget av biler produsert før 1960, men det var allikevel morsomt å se alle de forskjellige modellene og typene som sto utstilt.

I en post fra i fjor var jeg på et likende arrangement på Ekeberg. Da hadde jeg på meg min lyseblå drakt og var derfor på utkikk etter biler som matchet i fargen og som kunne skape en fin bakgrunn til antrekket mitt. Dette gjorde jo at antallet biler ble noe begrenset. For denne anledningen unngikk jeg dette problemet ved å iføre meg en av mine nye vintagefunn. Kjolen på bildene har jeg gitt tilnavnet sirkuskjolen på grunn av stripene og de mange fargene. Synes dette var et meget passende navn! Er dere ikke enige?

Konserthuset Kilden og området rundt er ofte svært utsatt for vind. Dette vet de som bor der og andre besøkende til stedet. Denne lørdagen var intet unntak fra regelen. Vinden gjorde det vanskelig å posere og se naturlig ut når jeg var mest bekymret for at kjolen skulle fly opp og at frisyren skulle forsvinne med vinden. Sånn er det ofte her nede på det glade Sørlandet. Jeg har ikke mye peiling på biler, men jeg føler at jeg har ganske så god innsikt i kvaliteter rett mot design. Bilene på bildene nedenfor er blant mine favoritter av de som sto på plassen. Dette er spesielt med tanke på form, farge og interiør. Hvilken av disse liker dere best?

Dagen ble avsluttet med en stor softis etterfulgt av en liten gåtur i det fine været.

Short translation: New dress and old cars!

#sommer #veteranbiler #sol #iskrem #biler #kristiansand #ferie #hav #vintage #retro #kollektivet #striper #kildenkonserthus #amcar #1950s #1960s #vintagestyle #retrostyle #gjenbruk #høyehæler #sørlandet #krøller #pincurls #nykjole

2 kommentarer

2 thoughts on “Ny stripete kjole og gamle biler

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *