Kafébesøk, innkjøp av planter og favorittkjolen

Categories Min vintage garderobe

Hei! Håper dere har en fin helg så langt. Regner det like mye hos dere som det gjør her i Kristiansand? Her kommer i alle fall bilder fra en litt mindre regnfull dag som jeg hadde forrige helg. På søndag begynte jeg dagen med en stor kopp kaffe og en omelett. Så bar det avgårde til dagens første stoppested som var plantesenteret Hageland. Nå som vi for alvor må ta farvel med sommeren fant jeg ut at jeg hadde lyst til å bytte ut noen av sommerblomstene på terrassen med litt fargerik lyng. Ta gjerne en titt på den korte film-snutten jeg har satt sammen for en oppsummering av dagen.

Gikk forferdelig lyst til å ta med meg denne hjem!

En annen grunn til at jeg ønsket å oppsøke Hageland er at de har et fint lite utvalg av produkter fra Askim frukt og bærpresseri. Overraskende nok hadde de også min favorittsaft med smak av jordbær og rabarbra. Denne må dere virkelig prøve!

På vegen hjem tok vi en tur innom den nokså nyåpnede kafeen ved Lundsbroa kalt Rådhuskafeen.

Kafeen har en utrolig stilig atmosfære og interiørdesign. Selv toalettene er fine med detaljer i kobber og tapet med blant annet gamle bilder og skisser av bygget.

Dagens antrekk ble en stor favoritt. Denne kjolen kjøpte jeg i Stockholm i sommer på vintagebutikken Old touch. Som tilbehør valgte jeg å fokusere på fargen rød for å kunne ta opp de røde detaljene i kjolen. Hva synes dere om slik matching?

Følg gjerne med på mine små eventyr! 

Youtube: KajaKulbraaten

Instagram: @kajakulbraaten

Pinterest: kajakulbraaten

 

Short translation: Sharing a short movie and some photos from last Sunday!

#antrekk #retro #norge #stil #vintage #gjenbruk #secondhand #krøller #rødelepper #rødleppestift #meg #hageland #youtube #rådhuscafeen #kristiansand #macrone #kaffe #lyng #søndag #kjole #askimfruktogbærpresseri #vintagestyle #pinup #blogger #vintageblogger #brunette #40s #50s #1940sstyle #1950sstyle #makeup #pincurls #smile #style #truevintage

8 kommentarer

8 thoughts on “Kafébesøk, innkjøp av planter og favorittkjolen

  1. Vilde: Aw, det var mange koselige komplementer på en gang. Tusen takk 🙂 Hyggelig at du vil følge med videre <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *