Dagens antrekk, antikk og rocky road

Categories Min vintage garderobe

Hei søte lesere! Håper dere har det bra. Forrige helg var fullpakket med antikk, vintage, blomster og gåturer. Høres ikke dette ut som et bra opplegg. Først ut var lørdagen. Siden ukedagene for det meste forsvinner i endeløse rekker med kaffekopper, forelesninger og notater, har jeg funnet ut at jeg er nødt til å legge alt det kreative (som jeg helst vil holde på med) til helgen. Jeg bruker da den lille energien jeg har igjen fra uka til skriving av innlegg til bloggen og små photoshoots av nye antrekk og opplevelser. Hvis du har fulgt meg lenge kjenner du kanskje igjen denne rutete kjolen her. Den kjøpte jeg på min første «vintageorienterte» tur til Stockholm for nå to år siden. Jeg ønsket å dele dette antrekket med dere fordi jeg ville vise at ved å endre tilbehøret kan man skape et nytt antrekk. Mange kjenner nok på presset om hele tiden å ha nye klær for hånden. Det er i alle fall et slikt inntrykk jeg sitter igjen med etter å ha tittet på andre blogger, i blader og på reklame. Siden jeg nå først befinner meg i det mange vil kalle en nisje er det kanskje lettere for meg å stå for og gjennomføre denne typen verdier. Så forrige lørdag var jeg altså iført en blazer som jeg sikkert har hatt i minst 6 år, en vintage kjole (som jeg tidligere har delt), en stråhatt og en veske som jeg kjøpte på Fretex for 40 kr. Ikke verst hva? Målet for gåturen denne lørdagen var egentlig flere. For det første ønsket jeg jo å finne et fint sted å ta bilder av mitt «nye» antrekk, jeg håpet å få titte litt i antikk/ vintage- butikker og å komme meg på Meny for å handle ting som er vanskelig å finne andre steder.

Ved å legge gåturen opp mot Grim fikk jeg gjennomført alle de tidligere nevnte målene. Ved den gamle mølla på Grim ligger nemlig Mølla Bruktmarked som visstnok skal være Kristiansands største bruktmarked med antikk og retro. Kan faktisk ikke tro at jeg aldri har besøkt denne butikken før! Som navnet tilsier ligger bruktmarkedet i lokaler der det før ble bedrevet møllevirksomhet. Mølla stengte ned i 2008 etter hele 370 års virksomhet. Bruktbutikken som nå har tatt over ett av byggene har virkelig alt mellom himmel og jord. Forretningen går over flere etasjer som alle er proppet med alt fra bøker til gamle platespillere.

Her ser dere hvordan mølla ser ut fra en annen kant. Her er området mer preget av forfall enn bygget hvor bruktmarkedet holder til. Det er liksom noe fascinerende med steder som dette, men allikevel noe ekkelt og trist. Bildene av mitt nylig kombinerte antrekk ble utrolig stilige med en slik mystisk bakgrunn synes jeg. Er dere enige?

Siste ting på programmet var å gå innom Meny for å kjøpe inn litt ting til middagen og til desserten jeg planla å lage. Rocky Road som dere ser i formen på bildet er vel så amerikansk som noe kan være. Desserten er en sammenblanding av marshmallows og sjokolade, ofte også med biter av kjeks og nøtter. Jeg laget min egen kombinasjon som jeg tenker å dele med dere om ikke altfor lenge. Det er bare å følge med videre! Hadde dere forresten en fin helg?

Short translation: Last Friday I spent a lot of time planning my weekend. Since most of my time is dedicated to school during the week I have to move all my more creative projects to the weekends. This includes writing and working on new blog post as well as more art related things. The precious Saturday was filled with antique shopping and taking photos of my “new” outfit. None of the items I’m wearing here are new, I just choose to combine them in a new way in order to show that you don’t necessarily need to buy stuff in order to create a new look. What do you guys think?

#helg #møllabruktmarked #grim #lørdag #antrekk #retro #norge #stil #vintage #gjenbruk #historie #secondhand #krøller #meg #vintagestyle #pinup #ootd #blogger #vintageblogger #brunette #40s #50s #1940sstyle #1950sstyle #makeup #pincurls #smile #style #truevintage #rockyroad

1 kommentar

1 thought on “Dagens antrekk, antikk og rocky road

  1. Så flink du er til å sette sammen plaggene du allerede har. Det kan vi alle lære av. Tøff bakgrunn til bildene denne gang. Spennende å vandre på “nye” steder!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *