Halloween, vampyrbitt og gravmuffins

Categories Hverdag og fest


Håper dere alle hadde en fin Halloween feiring uansett hvordan dere valgte å tilbringe dagen. Som en fin avslutning på denne tiden tenkte jeg å dele noen bilder fra min egen Halloween-kveld samt mitt kostyme. Det aller beste med anledninger som Halloween er at jeg får utløp for litt kreativitet og samtidig får muligheten til å arbeide etter et tema som går som en rød tråd gjennom alt fra pynt til baks. Som utkledning valgte jeg å være et offer for en vampyrs skarpe tenner. Hovedgrunnen for dette valget var at jeg da fikk anledning til å bruke denne fantastiske kjolen. Som dere sikkert kan se for dere kan jeg ikke akkurat dukke opp på en vanlig bursdagsfest i en slik kreasjon. Jeg valgte å basere kostymet mitt på tiden rundt 1897 da Bram Stokers bok Dracula første gang ble utgitt. Til tross for at legenden om vampyrer eksisterte lenge før Stoker satte sin penn til papir utløste boken hans en enorm interesse og fasinasjon rundt temaet, spesielt i Vest-Europa. Boken har i ettertid inspirert både nye bøker, filmer og musikkstykker.

Fjorårets kostyme: Vintage Halloween!!!


Til dessert valgte jeg å forsøke å lage et brett med skumle muffins! Jeg jobbet med hvit fondant som jeg farget og formet som gravsteiner. Jeg risset forsiktig inn ord og symboler for så å male de lett med litt spiselig gelefarge i sort. For å få en mer slitt og steinaktig overflate brukte jeg samme farge bare tynnet ut med vann. Som jord kjørte jeg mørke kjeks i en blender og strødde dette over smørkremen. Siste steg var å skjære et snitt ned i muffinsen og plassere steinene.


Her ser dere hvordan lysene jeg startet på i forrige post ble. Kjempestilige og perfekte for denne anledningen.


Det er ikke så lett å late som om man er død, fant jeg fort ut. Ha ha!


Short translation: In this blog post I’ll be sharing some photos from my Halloween get together and my costume lightly based on Bram Stoker’s book Dracula! Happy Halloween!

#halloween #kostyme #gresskar #pynt #flaggermus #gravlund #muffins #fondant #høst #lys #oktober #utkledning #vampyr #costume #fun #fall #candles #spooky #happyhalloween #halloween #grave #halloweencostume #vintageblogger #blogger #diy #decoration #white #red #style #brunette #trickortreat #makeup

2 kommentarer

2 thoughts on “Halloween, vampyrbitt og gravmuffins

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *