Mennesker jeg beundrer del 1

Categories Hverdag og fest

Dette er den første posten i en liten serie jeg tenker å starte her på bloggen. Jeg vil kombinere tegning og tekst for å fortelle om personer som fascinerer meg og som jeg ser opp til. Disse menneskene vil komme i en hver alder og form. Det de har til felles er at de alle kan ses på som gode forbilder uansett hvor man er i livet. Forhåpentligvis vil dere også bli inspirer og kanskje endre hvordan dere ser på enkelte temaer.

Først ut er den skjønne Joyce Carpati som jeg har tegnet en liten skisse av ovenfor. Hun er en stilig 80-åring som er bosatt i New York. Joyce er en av flere stilikoner som ble dokumentert i filmen "Advanced style" fra 2014. Filmen viser syv flotte mennesker som alle har sin unike stil og et eget syn på det å bli eldre. Mannen bak er fotografen Ari Seth Cohen som også har en blogg ved samme navn. Dokumentaren maler et intimt og fantastisk bilde av uavhengige kvinner i en alder mellom 62 til 95 år som alle kjemper mot kontroversielle temaer knyttet til alderdom og vår tilsynelatende avhengighet av det ungdommelige utseende. Disse kvinnene vil få deg til å glede deg til å bli eldre. Jeg håper at jeg ser like godt ut som disse syv når den tid kommer! Jeg anbefaler absolutt å se dokumentaren om du har mulighet til det!

"I don't try to look young, and I don't want to look young! I want to look terrific" Joyce Carpati 

"I am a number, but it's okay. The number's fine" Lynn Dell Cohen

"When one becomes older, one has learned to accept oneself. One is not so self-critical.  I was never too critical for myself, because I felt, Well, this is what I am. There's nothing I can do about it!"  Zelda Kaplan

Ari Seth Cohen blogg: http://advancedstyle.blogspot.no/

 

Short translation: A post about people I admire. I want to use drawing and text to tell you about people that fascinate me, and whom I look up to in life. First one up is the beautiful Joyce Carpati one of the seven ladies featured on the documentary "Advanced style" aired in 2014.

#menneskerjegbeundrer #beundre #portrett #tegning #skisse #blyant #blogg #advancedstyle #admire #wonderfulpeople #uniquestyle #rolemodel #inspiration #drawing #portrait #pencil #joycecarpati #blog #myart #beauty

17 kommentarer

17 thoughts on “Mennesker jeg beundrer del 1

  1. Lovise Larine: He he det tar jeg som et kompliment! Kaller det en skisse fordi formatet er ganske lite, så derfor brukte jeg ikke lang tid på det 🙂 Ha en fin dag videre!

  2. Så fantastisk de virker! og hun du tar for deg også. Så stilig ut bare på den tegningen, hehe. En flott tegning forresten 😀 fikk veldig lyst å se dokumentaren, og tror jeg skal ta meg tid til det en morgen (:

  3. Henriette Celin: Takk! <3 Ja, de er virkelig noen flotte mennesker. Håper du får muligheten til å se dokumentaren 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *