Sett sammen kostymer av det du allerede har! Del 1

Categories DIY


I anledning Halloween har jeg laget en liten utfordring for meg selv. Jeg vil også oppfordre andre til å prøve det samme. Utfordringen består i å forsøke å lage forskjellige kostymer av det man allerede har hjemme. Dette gir sjansen for å være litt kreativ samtidig som man sparer penger. Hva er vel bedre enn det? I denne posten skal jeg vise de to første av de fire kostymene jeg har satt sammen fra min egen garderobe.


Første dame ut er Belle fra Skjønnheten og udyret. For å etterlikne hennes stil fant jeg frem en hvit bluse med fine blondedetaljer og kombinerte denne med en blå vintage kjole kjøpt i Stockholm.


Sminken er ganske myk og enkel, men jeg har brukt en del triks for å gi illusjonen av større øyne osv.


For Belles hår laget jeg en midtskill og separerte så ut seksjonene av håret rundt ansiktet. Jeg tvinnet disse partiene lett og festet de med et par spenner.


Husk å ta med en bok eller to for å fullføre looken!


Neste person jeg forsøkte å etterlikne var den mexicanske maleren Frida Kahlo. Etter å ha overlevde en bilulykke som attenåring begynte Kahlo å male. Flere av hennes bilder skildrer smerte og hvor hardt kvinners liv var i hennes egen levetid. Selv om maleriene ofte blir kategorisert sammen med andre surrealistiske verker var dette en merkelapp som hun selv ikke selv var enig i.  


Kahlo var svært inspirert av gammel mexicans indianerkultur. Dette gjenspeiles både i hennes malerier og klesstil. På flere av bildene jeg fant har Kahlo oppsatt hår gjerne med flere blomster festet høyt på hodet.


Andre elementer var tunge gullsmykker og stoffer i sterke farger. Frida er spesielt kjent for sine fyldige øyebryn som man enkelt kan kopiere med litt sminke.


Short translation: In this blog post I’m sharing some costume suggestions for Halloween. The different looks are made up by combining clothes and accessories that I already have in my wardrobe. First up is Bella from Beauty and the beast and the Mexican artist Frida Kahlo. What do you guys think?

#halloween #kostyme #sminke #utkledning #vintage #gjenbruk #belle #disney #bøker #costume #books #lace #blue #pincurls #fun #fall #happyhalloween #halloweenmakeup #halloweencostume #fridakahlo #smykker #vintageblogger #blogger

6 kommentarer

6 thoughts on “Sett sammen kostymer av det du allerede har! Del 1

  1. Flotte “forvandlinger”,det er bra å få ideer til Haloween som nå står for døren .Da er det på tide at jeg titter igjennom mitt eget skap, hi hi

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *