Sett sammen kostymer av det du allerede har! Del 2

Categories DIY


Som jeg skrev i første del har jeg forsøkt å sette sammen kostymer av det jeg allerede eier for å vise at man ikke trenger å bruke massevis av penger for å kle seg ut. I forrige post forsøkte jeg å etterlikne Belle og Frida Kahlo. Fikk du ikke med den denne posten kan du lese den her! Denne gangen har jeg igjen tatt for meg to damer: Dorothy fra Trollmannen fra Oz og dronning Kleopatra.


Her er min versjon av Dorothy. For å kunne gjenskape hennes stil så jeg på de best gjenkjennelige elementene ved hennes karakter. Musefletter med sløyfer, kurv og rutete kjole er blant kjennetegnene. Jeg fant dermed frem den eneste blårutete kjolen jeg har. Selv om denne ikke stemmer helt med Dorothy sin er den ganske lik. Under kjolen tok jeg på samme bluse som jeg hadde på da jeg kledde meg ut som Belle. Håret delte jeg i midtskill og flettet det i to enkle fletter som jeg avsluttet med sløyfer som matchet kjolen.


Jeg har alltid hatt lyst til å forsøke meg på en type sminkestil inspirert av det gamle Egypt. Derfor passet det jo fint å velge en av de mest kjente dronningene fra denne epoken. Dette kostyme kan selvsagt også fungere hvis man ønsker å kle seg ut som en annen høytstående egypter. Det viktigste med denne looken er definitivt sminken med spesielt fokus på påføring av produkter rundt øynene. Det var i det gamle Egypt at man først begynte å bruke sminke. Dette var den gangen like populært hos både menn og kvinner. I motsetning til i dag brukte egypterne sminke først og fremst for å beskytte seg. Det er faktisk påvist at flere av produktene de benyttet seg av inneholdt stoffer som faktisk beskyttet blant annet øynene mot infeksjoner.


Egypterne trodde også at sminke var magisk, kanskje nettopp på grunn av de beskyttende egenskapene. Siden sminke var så populært var slike produkter også ofte inkludert eller som en del av lønnen en arbeider fikk utbetalt.


For å fullføre dette kostyme fant jeg frem gullsmykker med fargerike detaljer.  Håret delte jeg i en midtskill og laget mange små fletter. Til dette steget anbefaler jeg å få litt hjelp fra andre. Hva synes dere om kostymene denne gangen?


Short translation: In this blog post I’m sharing some costume suggestions for Halloween. The different looks are made up by combining clothes and accessories that I already have in my wardrobe. In part one I created looks based on Belle from Beauty and the beast and the Mexican artist Frida Kahlo. Here I’m dressing up as Queen Cleopatra and Dorothy from Wizard of Oz.

#halloween #kostyme #utkledning #vintage #gjenbruk #blomster #cleopatra #egyptisk #egypt #høst #fall #fun #happyhalloween #halloweenmakeup #halloweencostume #wizardofoz #dorothy #basket #musefletter #vintageblogger #blogger #lace #blue #cute #smykker

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *