En tegning på en kveld!

Categories Kunst og foto

God lørdag søte lesere! Noen av dere har etterlyst innlegg knyttet til eventuelle kunstprosjekter jeg holder på med. Nå er det jo sånn at masterstudiet (som jeg nå går på) hovedsakelig fokuserer på de mer teoretiske områdene innen kunstfag. Dette kan jo for så vidt være spennende, men jeg kjenner et økende behov for å gjøre noe mer utøvende. Med skoledager fra 9-16 og mye pensum som skal leses, blir det svært lite tid til å lage ting. Under denne utdanningen har jeg blitt ekstra oppmerksom på mitt behov for hele tiden å være i kreative prosesser. Det å ha et tema eller et problem som skal løses kunstnerisk er virkelig noe jeg har behov for på en hverdagslig basis. Med en master hvor dette kun er en liten del, føler jeg meg helt tappet for energi og generelt svært lite inspirert. Dette er virkelig en håpløs følelse å gå rundt og kjenne på. Likevel prøver jeg å være positiv, men samtidig kanskje endre litt på mine prioriteringer for å la kunstneren i meg slippe til.

Tegningen jeg skal dele med dere i dag fullførte jeg på en kveld. Dette er utrolig raskt til å være meg! Likevel ble jeg veldig fornøyd med resultatet. Portrettet forestiller en ung Richard Beymer. Richard er en amerikansk skuespiller, filmskaper og kunstner. Han er nok mest kjent for sine roller i produksjonene West side story og Twin Peaks. Som vanlig har jeg tatt bilder underveis i prosessen. Dette gjør jeg av to grunner: For det første er det gøy å se tilbake på fremgangen. For det andre blir det også enklere å dele stegene med dere.

 Hva synes dere om tegningen?

Noen andre som holder på med noe kreativt for tiden?

Short translation: Showing you guys a new drawing!

#tegning #kunst #kunstner #a4 #portrett #blyant #ark #drawing #art #artist #blackandwhite #creative #illustration #myart #pencil #paper #portrait #portraits #blogger #artist

8 kommentarer

8 thoughts on “En tegning på en kveld!

  1. Flott Kaja! Dette kan du. Det er godt å ha gjøre noe annet for seg selv, stoppe opp og være i en boble. Å skape det man vil, og bare det en stund

  2. Veldig bra. Lurer på hvordan du klarer den fine skyggeleggingen. Hvor mange typer blyant bruker du?
    Mona

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *