Året i bilder

Categories Hverdag og fest

Inspirert av andre bloggere tenkte jeg å ta dere med på en liten reise gjennom fjoråret. 2017 har vært et svært sammensatt år med både oppturer og nedturer (slik er det vel bare). Man kan jo alltids håpe at neste år vil bli litt bedre enn det forrige.

Jeg har et stort ønske om å bli mer aktiv på denne plattformen igjen. Til tross for at lesertallet kanskje ikke er det høyeste, gir det å dele bilder og tekst meg mye glede. Hvis dere har noen spørsmål eller ønsker til innlegg er det bare å si ifra. La oss begynne!

På årets første dag var jeg og pappa med på et arrangement med Ferrarien hans. Flere eiere av eldre biler samles på universitetsplassen og kjører sammen opp til Holmenkollen. Dette gjøres uten tak. En ganske så forfriskende opplevelse kan man si. Når man kommer frem blir det servert is og varm sjokoladesaus for de som ønsker det. Sausen går også under navnet “pysesaus.”

Tidlig på året var jeg så heldig å komme over denne flotte norskproduserte drakten under en shoppingrunde på UFF.

Kjøkkenet i leiligheten i Kristiansand fikk en liten makeover. Jeg satte opp nye hyller og fant nye løsninger for oppbevaring.

Koselige frokoster hadde vi flere ganger i løpet av året. Her er det pannekaker som sto på menyen.

Jeg fikk retro – inspirerte glass til jul og de måtte selvsagt tas i bruk.

Vi fikk en ny vintagebutikk i Kristiansand. Dette var kjempefint, da utvalget av slike butikker ikke akkurat er så høyt. Kjolen jeg har på her er blant tingene jeg har kjøpt i den nye butikken.

Jeg fullførte min bachelorgrad i kunst og håndverk. Her er jeg på åpningen av utstillingen med min lille klasse.

Jeg ble endelig ferdig med dette maleriet. Nå henger det i stuen min.

Ny kjole til bursdagen til min bestefar og St. hans (samme dag).

Mamma og jeg tok en liten sommertur til Stockholm. Dette var nok et av årets høydepunkter tror jeg. Vi var heldige med både været og glutenfri mat. Siden kronprinsesse Victoria fylte 40 år en av dagene vi var der, stilte vi oss opp for å se paraden kjøre forbi.

Vi var på vandreskuespill på Akershus slott og festning. Dette var en flott opplevelse!

Jeg var så heldig å bli med mine foreldre på hytta til et vennepar av dem. Hytta ligger i Sverige og på turen ned var vi innom Fredriksten festning i Halden. Her sitter jeg i min nye vintagekjole kjøpt i Stockholm.

Mamma og jeg på tur i bil med åpent tak.

Som en fortsettelse på en liten tradisjon ble det tur til Geiranger i år også. Dette kan jeg definitivt anbefale for dere som ikke har vært der.

Utsikten fra vår lille hytte med fersk saft fra Askim frukt og bærpresseri i forgrunnen. Disse to er mine favoritter da begge smaker som sommer tappet på flaske.

Jeg tok med mine foreldre på tur med Setesdalsbanen. Se på disse søte og gammeldagse billettene!

Jeg begynte på master i Kunstfag dette året. Bildet er fra en forlatt leilighet som snart skal rives. Denne ligger rett ved våre undervisningslokaler i sentrum.

Nye vintageskjoler ble det selvsagt også. Jeg kjøper jo egentlig svært sjeldent nye ting (i alle fall i forhold til folk jeg kjenner). Dette bildet er fra et innlegg hvor jeg viste hvordan ulikt tilbehør kan skape nye antrekk.

På klassens Halloween – fest kledde jeg meg ut som Tornerose og fikk tredjeplass for beste kostyme! Kjempemorsom kveld.

Jeg pyntet til julebord og avslutning for klassen hjemme hos meg. Håper dette kan bli en liten tradisjon.

Tradisjonene tro var vi på hytta og hogget eget juletre. Heldigvis var det is på vannet i år, noe som gjorde det lettere å frakte treet over.

Årets juleantrekk ble en vintagekjole kjøpt inn på høsten. Kjolen er antageligvis av skandinavisk design.

Mellom jul og nyttår ble det en liten tur til Gøteborg. Selv om vi egentlig bare var der i en og en halv dag opplevde vi så mye. Når jeg kom hjem føltes det som om vi hadde vært borte en hel uke. Jeg har lagt ut et eget innlegg om turen hvor jeg viser flere bilder og selvsagt noen nye vintage innkjøp.

Fjorårets nyttårspyntede bord med toner i blått og sølv. Dette var det siste bildet for denne gangen. Håper dere synes innlegget var en spennende oppsummering av året som var.

Hva var deres favorittreise eller hendelse i 2017?

 

Short translation: My 2017 in photos.

#ferrari #lunsj #alfaromeo #spider #åpenbil #utentak #retro #norge #oslo #villasandvigen #gjersjøen #stil #sol #vintage #historie #secondhand #kos #sommer #sommerdag #krøller #rødelepper #vinter #jul #nyttår #kunst #maleri #blomster #vandreteater #akershusfestning #shopping #skog #natur #norsknatur #geiranger #vintagestyle #pinup #ootd #blogger #vintageblogger #brunette #40s #50s #1940sstyle #1950sstyle #makeup #pincurls #smile #style #truevintage

4 kommentarer

4 thoughts on “Året i bilder

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *