Bursdag, Gøteborg og vintage

Categories Hverdag og fest

Hei folkens! Håper dere har det bra! I dag skal jeg dele bilder, film og opplevelser med dere fra forrige helg. Da var det nemlig duket for dobbel bursdagshelg for meg og mamma.  Vi har nemlig bursdag rett etter hverandre. I den anledning hadde vi planlagt en koselig tur til Gøteborg og hotell Eggers. For den oppmerksomme leser vil du sikkert huske at vi tok en tur til samme sted i romjulen. Her kan dere lese om den turen: Gøteborg på en og en halv dag!
 

Mamma, pappa og jeg tok igjen inn på hotell Eggers som ligger like ved sentralstasjonen. Som jeg skrev i forrige innlegg er dette et hotell med en lang historie. Det vi liker så godt med nettopp dette hotellet er at de har beholdt den klassiske stilen. Her finner man blant annet gullforgylte speil, krystallkroner og vakre tapeter. Føler at jeg på et vis passer fint inn her.

Denne gangen hadde vi flere planlagte ting enn ved forrige tur, men vi fikk likevel tid til å besøke ulike vintage- og antikkbutikker. Brosjen som dere ser ovenfor kjøpte jeg på Fåfängan Antikt. Dette er en liten, men sjarmerende butikk i Haga. Damen som arbeidet bak disken synes brosjen passet fint til meg og min røde leppestift.

På dag to i Gøteborg var vi på Afternoon tea på Eggers. Dette var en del av min bursdagsgave, selv om den fant sted på mammas dag. Det var ikke noe problem med glutenfritt (både med tanke på snitter og kaker).

Den nærmeste tallerkenen var min!

Flere vakre detaljer fra Eggers!

Den siste dagen vi hadde i byen tok vi en tur innom Palmehuset som ligger i Trädgårdsföreningens parkanlegg. Selve parken er nok finest på sommeren, men vårt mål var et enormt drivhus som er åpent året rundt. Palmehuset i hvitt og glass fremstår som et eget lite kunstverk midt i parken. Drivhuset med sine nesten 1000 kvadratmeter ble bygget i 1878. Når man åpner døren kommer det et blaff av varme og spennende lukter. Inne i palmehuset er det forskjellige avdelinger hvor man finner alt fra palmer, kaffeplanter og vekster fra Middelhavet.

På veien inn i Palmehuset fikk jeg meg en liten venn som sang så pent.

Avdelingen med planter fra Middelhavet.

Bildene med rosa blomster er fra “kameliahuset” som sto i full blomst. En ganske stor kontrast fra snø og is på utsiden.


 

De to siste bildene for denne gang er tatt i “vattenhuset”. Her var det til og med fisk. Disse kan dere så på filmen jeg har satt sammen fra turen. Håper dere får en flott helg eller uke videre!

Short translation: Photos and a short movie from my birthday trip to Gothenburg, Sweden.

#bursdag #birthday #tur #travel #gøteborg #gothenburg #göteborg #fåfänganantik #gjenbruk #kjole #antrekk #retro #sverige #sweden #vintage #secondhand #trädgårdsföreningen #palmhuset #hoteleggers #afternoontea #antikk #krøller #rødelepper #vinter #vår #blomster #vintagestyle #ootd #blogger #vintageblogger #brunette #40s #50s #1940sstyle #1950sstyle #pincurls #truevintage

6 kommentarer

6 thoughts on “Bursdag, Gøteborg og vintage

  1. Kære Kaja
    Ser ud til at du har haft en helt fantastisk tur. Man bliver helt fortryllet af at rejse rundt med dig og få et smug kig på alt det der optager dig. Hotellet er lige i din ånd. Mange små detaljer og interessant at gå på opdagelse i. Er fuldstændig vild med dine små film. Bliver på en måde utrolig nærværende og fastholder én i spænding, for at se, hvad der mon nu vises. Super godt sat sammen. Du er unik på en fascinerende måde. Så gennemført. Tak fordi du deler og lader os følge med. Kæmpe knus Hanne

  2. Hanne Andersen: Tusen takk Hanne! Det er så flott å få sånne fine kommentarer. Synes det er så koselig at dere følger med der nede i Danmark. Håper alt er bra! Klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *